مقاله نگاهی به جاذبه های طبیعی قشم با تاکید بر خلیج فارس؛ توسعه اکو توریسم پایدار

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

  مقاله نگاهی به جاذبه های طبیعی قشم با تاکید بر خلیج فارس؛ توسعه اکو توریسم پایدار دارای 1 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نگاهی به جاذبه های طبیعی قشم با تاکید بر خلیج فارس؛ توسعه اکو توریسم پایدار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نگاهی به جاذبه های طبیعی قشم با تاکید بر خلیج فارس؛ توسعه اکو توریسم پایدار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نگاهی به جاذبه های طبیعی قشم با تاکید بر خلیج فارس؛ توسعه اکو توریسم پایدار :

سال انتشار: 1390

محل انتشار: همایش ملی قشم و چشم انداز آینده

تعداد صفحات: 1

نویسنده(ها):

سمیرا السادات صالحی – دانشجوی کارشناسی ارشد ترویج و آموزش کشاورزی

چکیده:

اکوتوریسم یک سفر قابل اطمینان و معتبر محیطی برای لذت بردن و قدردانی و تحسین طبیعت و تجربیات فرهنگی می باشد. اکوتوریسم باید یک قانون پیچیده روی محیط زیست داشته باشد و باید به انجام دادن کارهای خوب مردم محلی کمک و همکاری کندکشور ایران یکی از پر جاذبه ترین کشور های جهان می باشد و طبق آمار موجود هم اینک جز ده کشور اول جهان در این زمینه می باشد. جزیره قشم به دلیل وجود دامنه وسیع جذابیتهای اکوتوریسی مانند جنگلهای دریایی حرا بسیار معروف است.خلیج فارس و سواحل آن منطقه ای مهم و استراژیک محسوب می شود دارای جاذبه های اکوتوریستی بسیاری می باشد.در نوشتار حاضر با استفاده از روش کتابخانه ای و مطالعه منابع مرتبط با اکو تورسیم به ویژه در قشم تلاش شده است که جاذبه های طبیعی گردشگری این منطقه و روش های مناسب برای ترویج گردشگری پایدار در آن معرفی گردد.ش

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

مقاله چالش های تونل سازی مکانیزه در ایران

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

  مقاله چالش های تونل سازی مکانیزه در ایران دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله چالش های تونل سازی مکانیزه در ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله چالش های تونل سازی مکانیزه در ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله چالش های تونل سازی مکانیزه در ایران :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: پنجمین کنفرانس مکانیک سنگ ایران
تعداد صفحات: 14
نویسنده(ها):
حمیدرضا زارعی – شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس، بخش ژئوتکنیک- گروه زمین شناسی مهندسی- تهران
مصطفی شریف زاده – دانشگاه صنعتی امیر کبیر دانشکده مهندسی معدن و متالورژی تهران
سعیده خالصی مقدم – دانشگاه تربیت مدرس دانشجوی دکتری زمین شناسی مهندسی تهران

چکیده:
این مقاله با هدف شناسایی چالش های تونلسازی مکانیزه در ایران به بررسی عملکرد 15 سال تجربه ساخت تونل های بلند و سنگی ایران از سال 1376 تاکنون پرداخته است. ایران از نظر زمین شناسی جهانی بخشی از رشته های جوان آلپ هیمالیا است که از پیچیدگی های زیادی برخوردار است به طوری که از نظر زمین شناسی بخش عمده ایران جزء زمین های نامناسب برای تونلسازی به شمار می رود این ویژگی ها به همراه تجربه تونلسازی در ایران باعث شده است تا تونلسازی در این زمین ها با انوع مخاطرات همراه باشد . در تونلسازی مکانیزه بر خلاف روش های متداول ، انعطاف پذیری نسبت به تغییر روش (یا ماشین حفرا) بسیار محدود و در برخی موارد غیر ممکن است بنابراین روبرو شدن با شرایط پیش بینی نشده و نامناسب برای ماشین انتخاب شده با چالش های زیادی همراه خواهد بود. تجربه تونلسازی مکانیزه در ایران نشان می دهد که چالش های عمده ناشی از عدم تجربه کافی و نیروی فنی متخصص برای راهبری ماشین حفار و عدم توجه به شرایط زمین شناسی ایران در انتخاب ماشین های حفرا بوده است. بخش اول چالش ها همرمان با کسب تجربه در تونل های مختلف و اموزش نیروهای فنی رو به کاهش است اما چالش های مرتبط با ماهیت زمین شناسی ایران که نقش اساسی در موفقیت پروژه های تونلسازی دارد همچنان باقی است عدم توجه به این مهم باعث شده است تا تونلسازی مکانیزه در ایران نسبت به حد جهانی در سطح پایین تری قرار داشته باشد. بنابراین آگاهی از شرایط زمین پیشرو و درک صحیح از رفتار زمین در مقابل حفر تونل از مهمترین عوامل کلیدی در موفقیت حفاری مکانیزه در ایران است. هجوم آب زیرزمینی ، نشت گازهای مضر، مچاله شوندگی و برخورد با زون های گسله مهم ترین مخاطرات زمین شناسی مهندسی در حفرای مکانیزه در ایران است که استفاده از تکنولوژی TBM را با چالش روبرو کرده است.

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

مقاله حل مسائل سینماتیک مستقیم ربات های کابلی با استفاده از تحلیل پایداری شبکه عصبی

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

  مقاله حل مسائل سینماتیک مستقیم ربات های کابلی با استفاده از تحلیل پایداری شبکه عصبی دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله حل مسائل سینماتیک مستقیم ربات های کابلی با استفاده از تحلیل پایداری شبکه عصبی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله حل مسائل سینماتیک مستقیم ربات های کابلی با استفاده از تحلیل پایداری شبکه عصبی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله حل مسائل سینماتیک مستقیم ربات های کابلی با استفاده از تحلیل پایداری شبکه عصبی :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: کنفرانس ملی مهندسی مکانیک ایران
تعداد صفحات: 6
نویسنده(ها):
فرزاد امینیان – دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیاهکل، گیلان
امین حیدری – دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان

چکیده:
در ربات های سریال معمولا حل مساله سینماتیک مستقیم بسیار ساده است و جواب های این مساله قابل محاسبه هستند. اما یافتن پاسخ مساله سینماتیک معکوس بسیار سخت تر می باشد. به عکس در ربات های کابلی مساله سینماتیک معکوس دارای قابلیت حل به صورت تحلیلی است ولی مساله سینماتیک مستقیم اغلب امکان حل به صورت تحلیلی ندارد. اما از آنجا که دقت این روشها و همگرایی آنها در حل مساله فوق مورد تردید می باشد [11]، تلاش در جهت یافتن روشی مناسبتر منجر به بکارگیری شبکه های عصبی مصنوعی در حل مساله فوق شد

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

تحقیق بررسی میزان شیوع عفونت سل

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

 تحقیق بررسی میزان شیوع عفونت سل دارای 74 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق بررسی میزان شیوع عفونت سل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه تحقیق بررسی میزان شیوع عفونت سل

فصل اول  
چکیده  
سابقه و هدف:  
روش بررسی:  
یافته ها:  
نتیجه:  
مقدمه و بررسی متون:  
تشخیص سل  
اپیدمیولوژی سل:  
بیشینه تحقیق:  
تعریف واژه ها:  
فصل دوم:  
نوع مطالعه:  
جمعیت هدف:  
جمعیت مورد مطالعه:  
روش نمونه گیری:  
روش گردآوری داده ها:  
چگونگی تجزیه و تحلیل داده ها:  
فصل سوم:  
یافته ها  
فصل چهارم  
پیوست:  
عنوان  
اهداف  
اهداف ویژه:  
اهداف تحلیلی:  
اهداف ویژه  

مقدمه و بررسی متون

سل (tuberculosis) یکی از کهن ترین بیماری های شناخته شده در انسان است که توسط باکتری از خانواده مایکوباکتریوم توبرکلوز به نام مایکوباکتریوم توبر کلوزیس ایجاد می شود. مایکوباکتریوم توبرکلوزیس یک باکتری میله ایی شکل است فاقد اسپور، باریک، هوازی به اندازه 3× 5/0 میکرومتر و حاوی یک دیواره لیپیدی است در رنگ آمیزی گرم خنثی است ولی وقتی رنگ بگیرد دیگر نمی توان آن را توسط الکل از بین برد و به همین دلیل تحت نام AFB طبقه بندی می شود. در محیط کشت رشد بسیار آهسته ایی دارد و حدود 8- 6 هفته طول می کشد تا در محیط جامد رشد کند و قابل دیدن شود

راه انتقال سل در اکثر موارد از طریق تنفس است، قطراتی که در اثر سرفه، عطسه، یا د رحین صحبت کردن توسط فرد مبتلا به عفونت سل ریوی در هوا پراکنده می شوند به دیگران انتقال می یابد. دیده شده که در هر بار سرفه حدود 3000 هسته عفونی (infection droplet nuclei) پراکنده می شود این هسته های عفونی بین 5-1 میکرون هستند و برای چندین روز می توانند در هوا معلق بمانند و سبب آلوده شدن خیل کثیری از افراد شوند. عواملی که در انتقال سل به یک فرد مؤثر است یا به بیان دیگر فاکتورهای مؤثر در بروز عفونت TB در یک فرد عبارتند از

1-    احتمال تماس با مبتلایان به سل

2-    میزان قرابت و نزدیکی

3-    مدت تماس

4-  محیط این تماس در صورت تماس در یک محیط کوچک و سربسته (close – ended) و یا فقدان کامل تهویه جهت تمیز کردن محیط از قطرات آلوده و یا تماس در اتاقی که تهویه مناسبی ندارد، افرایش میزان تماس بین افراد خطر انتقال TB را بالا می برد

5-  عدم استفاده فرد بیمار از پوشش مناسب در جلوی دهان و بینی در زمان سرفه کردن، عطسه کردن یا صحبت کردن

6-  ویژگی فرد انتقال دهنده سل و شدت عفونت در وی: به طوریکه افرادی که خلط آن ها اسمیر مثبت است و مبتلا به سل ریوی حفره دار ویا اندوبرونکیال هستند و یا سرفه های شدید و زیادی دارند که منجر به خروج تعداد زیادی قطرات با فشار می شود از نظر انتقال سل خطر بیشتری دارند

7-  دیر تشخیص دادن یا دیر گزارش دادن افراد مبتلا به سل در افزایش شیوع میزان سل نقش دارد، طبق مطالعات مرکز CDC در صورت تشخیص و شروع درمان استاندارد سل ظرف 2 روز از شروع درمان در حدود 90% از میزان ارگانیسم در ریه کم می شود به طوریکه دیده شده قبل از شروع درمان  107 میکروارگانیسم در هر ml بوده در طی 2 روز بعد از شروع درمان به حدود 90% کاهش یافته است و در حل 21-14 روز از شیوع درمان 99% کاهش یافته است و بعد از 21-14 روز از شروع درمان میزان بروز عفونت به کمتر از 1% نسبت به قبل از درمان رسیده است

8-  شدت عفونت در فرد مبتلا: مطالعات نشان داده مبتلایانی که خلط آن ها حاوی باسیل اسیدفاست قابل مشاهده توسط میکروسکوپ است بیشترین نقش را در انتقال عفونت ایفا می کنند. اغلب این بیماران به بیماری ریوی حفره دارد یاسل دستگاه تنفسی (سل آندوبرونکیال یا حنجره ایی ) مبتلا هستند و خلط حاوی بیش از 105  باسیل اسیدفاست در هر ml دارند. بیمارانی که خلط آن ها اسمیر منفی ولی کشت مثبت دارند عفونت زائی کمتری دارند و آنان که بیماری ریوی با کشت منفی و یا سل خارج ریوی دارند اساساً عفونت زا نمی باشند و در یک کلام خطر انتقال و سرایت عفونت به عوامل خارجی بستگی دارد و در صورت در تشخیص دادن، یک فرد AFB + تا قبل از تشخیص می تواند 20 نفر را آلوده کند برخلاف خطر سرایت بیماری که به عوامل خارجی وابسته است خطر تبدیل عفونت به بیمار ی فعال به عوامل درونی بستگی دارد این عوامل شامل

1-    حساسیت ذاتی فرد به بیماری

2-    وضعیت عملکرد ایمنی سلولی

3-    سن (در اواخر نوجوانی و اوایل جوانی امکان تبدیل عفونت به بیماری بالاتر است)

4-    ابتلا به ایدز (در این افراد ریسک تبدیل عفونت به بیماری 10%-8 در هر سال است)

5-  ابتلا به نارسایی مزمن کلیه، دیابت، یا وجود شرایطی مثل سوء تغذیه و کمبود شدید وزن همودیالیز، گاسترکتومی، دوره پس از پیوند، Iv dlug user بودن، استفاده از درمان سرکوب کننده ایمنی

در یک فرد با ایمنی طبیعی بدون هیچ ریسک فاکتوری خطر بروز بیماری به دنبال عفونت سل 10000/1 در هر سال است

از نظر علائم بالینی سل ریوی خود را با علائم: تب، تعریق شبانه، بی اشتهایی، بی حالی عمومی، ضعف، سرفه پایدار به مدت 3 هفته یا بیشتر که ابتدا سرفه ها خشک است و کم کم به سمت چرکی شدن همراه با رگه های خونی پیشرفت می کند نشان می دهد. و بر اساس بروز این علائم 2 واژه تعریف می شود

1-  فرد آلوده یا عفونت یافته که عبارت است از فردی که میکروب سل وارد بدن وی شده ولی بیماری و علائم آن در او ظاهر نگشته است

2-  فرد بیمار عبارت است از فردی که میکروب سل پس از ورود به بدن وی باعث بروز علائم بیماری شده است. در یک فرد ایمن معمولاً به طور متوسط 10-2 هفته بعد از بروز عفونت بیماری می تواند خود را نشان بدهد البته در برخی افراد باسیل سل برای چندین سال باقی می ماند و علائم بیماری سل را بروز نمی دهد به نام latent infection tubeclusis

تشخیص سل

کلید تشخیص سل شک بالا به آن است و برای اثبات آن روش هایی که  وجود دارد  آزمایش میکروب شناسی خلط که این روش مهمترین وسیله تشخیص سل ریوی مخصوصاً در بالغین است و باید لااقل 3 نمونه خلط برای آزمایش میکروسکوپی جمع آوری گردد و نمونه ها ترجیحاً بهتر است در عرض 3-2 روز به ترتیب زیر گرفته شود

1-  اولین مراجعه بیمار یک نمونه خلط در جا (spot specimen) از وی گرفته می شود این نمونه با سرفه کردن بیمار و تخلیه پشت گلو زیر نظر یک کارمند آموزش دیده در یک محیط با تهویه خوب انجام می شود

2-  در همان روز اول یک ظرف خلط به بیمار داده می شود تا فردا صبح زود خلط صبحگاهی را در آن بریزد و به واحد بهداشتی بیاورد

3-  در مراجعه روز دوم پس از تحویل گرفتن ظرف خلط صبحگاهی یک نمونه خلط دیگر در جا به ترتیب فوق در واحد بهداشتی گرفته می شود. سپس از خلط ها اسمیر تهیه می شود اگر 2 نمونه از 3نمونه از نظر اسمیر + باشد فرد تحت عنوان خلط مثبت تحت درمان قرار می گیرد. اگر 1 نمونه + باشد بر اساس نظر پزشک معالج و مطابقت با نشانه های بالینی و رادیولوژی درمان ضد سل آغاز می شود و اگر – باشد 14-10 روز درمان غیراختصاصی می شود و اگر علائم پایدار بماند مجدداً 3 نمونه خلط گرفته می شود و اگر – باشد و نشانه های بالینی و رادیولوژیکی با سل مطابقت داشته باشد به عنوان سل ریوی خلط منفی درمان می شود این راه تشخیص عمدتاً برای افرادی است که علائم بالینی دارند ولی در فردی که به عنوان فرد آلوده یا عفونت یافته شناخته می شود ملاک تشخیص عفونت (عفونت سل نهفته) تست پوستی توبرکولین است

 در سال 1981 رابرت کخ اجزای M توبر کلوزیس را در محیط کشت مایع تغلیظ شده کشف کرد و به نام (old tuberculine) OT  نام نهاد. بعد در سال 1932 Munday و Seibert  این OT  را به وسیله پرسپیتاسیون با سولفات آمونیوم خالص کردند و حاصل آن یک بخش پروتئینی فعال تحت عنوان (purified protein derivation) یا توبر کولین بود در سال 1947 توسط PPD  ,  Glemn  استاندارد تهیه شد که به عنوان استاندارد بین المللی انتخاب گردید و  PPD  استاندارد این ترتیب تهیه می شود که ابتدا ارگانیسم در محیط کشت مایع رشد پیدا می کند سپس آن را جوشانده و تصفیه می کنند و به وسیله بخار آب تغلیظ می نمایند تا عصاره خامی به نام old tuberculine بدست بیاید سپس بخش pr توسط سولفات آمونیوم جداسازی و تلخیص می شود و PPD-S  بدست می آید

اساس تست پوستیPPD  این است که مبتلایان به عفونت سل شبت به پروتئین ارگانیسم (یعنی سل) افزایش حساسیت تأخیری پیدا می کنند که باعث مثبت شدن آزمون می گردد. نحوه آنجام تست بدین گونه است که 5 واحد از آنتی ژن PPD معادل cc1/0 به صورت زیرجلدی (intraclemell) (روش مانتو) در ناحیه قدامی ساعد بین 3/2 فوقانی و 3/1 تحتانی تزریق می شود و بعد از 72-48 ساعت قطر عرضی induration (ناحیه سفت  و نه  اریتم ) اندازه گیری می شود. و سپس به شکل زیر تفسیر می شود.mm 55<PPD در افراد HIV مثبت، موارد اخیر تماس باسل ، افراد ایمنوسایرسیوو کسانیکه پیوند کلیه کرده اند. افرادی که تغییرات ندولار یا فیبروتیک مبنی برسل قدیمی در عکس ریه دارند، مثبت در نظر گرفته می شود

Mm 10 < PPD در افراد که معتاد تزریقی هستند، مهاجرینی که کمتر از 5 سال از کشورهای بالای ریسک سل آمده اند افرادی که در بیمارستان ها و مراکز نگهداری افراد مسن، کاری کنند یعنی HCWS ، افراد دیابتی و کسانیکه کورتون می گیرند و سوء تغذیه دارند، کودکان زیر 4 سال که تماس با افراد با ریسک بالا داشته اند ، مثبت در نظر گرفته می شود و mm 15<PPD در افرادی که هیچکدام از شرایط بالا را ندارند بزرگترین محدودیت PPD عدم اختصاصی بودن آن برای گونه های مایکوباکتریال است که این امر به خاطر تعداد فراوان پروتئین ها در این فراورده است که در گونه های مختلف مایکوباکتری ها به میزان زیادی حفظ شده است. تست TST  یا PPD با بیشترین گستردگی در غربالگری از نظر عفونت مایکوباکتریوم توبرکلوزیس به کار می ورد و به علت حساسیت و اختصاصی بودن کم این تست در تشخیص سل فعال ارزش محدودی دارد این تست همچنین موارد + کاذب و – کاذب را به شرح زیر دارا می باشد: موارد – کاذب در شرایطی وجود دارد که 1- سرکوب ایمنی باشد 2- تزریق در لایه های عمقی صورت گیرد. 3- محلول تاریخ گذشته باشد. 4- فرد اخیراً واکسیناسیون با واکسن های ویروسی زنده انجام داده باشد. 5- و یا آنرزی باشد یعنی به دلایلی مثل سرکوب ایمنی یا سارکوئیدوز یا لنفوم یا بیماری های بدخیم دیگر سیستم ایمنی قادر به پاسخ گویی به آنتی ژن خارجی نیست و تست – کاذب می شود

موارد مثبت کاذب در موارد آلوده شدن با مایکوباکتریوم غیر توبرکلوزی یا واکسیناسیون با BCG دیده شده است در مورد واکسن (Bacile Calmett Guerine) BCG در واقع سوش مایکوباکتریوم بویس و یاویرولانس               کم و ثابتی است که بعد از تجویز واکسن در مدت 3 ماه تست PPD  باید مثبت شود و یک مصونیت نسبی 4-3 ساله می دهد و طبق بررسی ها BCG ریسک ابتلا به عفونت را کاهش نمی دهد ولی می تواند ریسک گسترش latent TB به active را به خصوص در CNS بچه ها کاهش دهد و این محافظت طبق مطالعات در طی y20 بعد از تزریق تقریباً به صفر می رسد بنابراین زدن واکسن BCG با توجه به کاهش اثر آن به مرور زمان نباید اثر قابل ملاحظه ایی روی تفسیر PPD  داشته باشد

اپیدمیولوژی سل

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

مقاله سنجش کارایی منابع فناوری اطلاعات در توسعه زیرساخت های تجارت الکترونیکی: رویکرد تحلیل پوششی داده های متقاطع برای کشورهای در حال توسعه منتخب

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

  مقاله سنجش کارایی منابع فناوری اطلاعات در توسعه زیرساخت های تجارت الکترونیکی: رویکرد تحلیل پوششی داده های متقاطع برای کشورهای در حال توسعه منتخب دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله سنجش کارایی منابع فناوری اطلاعات در توسعه زیرساخت های تجارت الکترونیکی: رویکرد تحلیل پوششی داده های متقاطع برای کشورهای در حال توسعه منتخب  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سنجش کارایی منابع فناوری اطلاعات در توسعه زیرساخت های تجارت الکترونیکی: رویکرد تحلیل پوششی داده های متقاطع برای کشورهای در حال توسعه منتخب،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله سنجش کارایی منابع فناوری اطلاعات در توسعه زیرساخت های تجارت الکترونیکی: رویکرد تحلیل پوششی داده های متقاطع برای کشورهای در حال توسعه منتخب :

مقاله سنجش کارایی منابع فناوری اطلاعات در توسعه زیرساخت های تجارت الکترونیکی: رویکرد تحلیل پوششی داده های متقاطع برای کشورهای در حال توسعه منتخب که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار 1387 در اقتصاد و تجارت نوین از صفحه 129 تا 150 منتشر شده است.
نام: سنجش کارایی منابع فناوری اطلاعات در توسعه زیرساخت های تجارت الکترونیکی: رویکرد تحلیل پوششی داده های متقاطع برای کشورهای در حال توسعه منتخب
این مقاله دارای 22 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله کارایی
مقاله تحلیل پوششی داده ها
مقاله تحلیل پوششی داده های متقاطع
مقاله روش ناپارامتری
مقاله تحلیل مولفه های اصلی

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: بشیری مهدی
جناب آقای / سرکار خانم: توکلی بغدادآباد محمدرضا
جناب آقای / سرکار خانم: امیری امیرحسین

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
این مقاله با استفاده از روش ناپارامتری تحلیل پوششی داده‏ها به ارزیابی کارایی کشورهای در حال توسعه منتخب در زمینه استفاده از منابع فناوری اطلاعات برای توسعه زیرساخت های تجارت الکترونیکی در سال 2005 می پردازد. با استفاده از روش تحلیل مولفه های اصلی، شاخص های جدید و مستقل از هم به عنوان متغیرهای خروجی ایجاد و سپس به رتبه بندی کشورها از نظر کارایی اقدام می شود.
نتایج نشان می دهد با فرض بازدهی ثابت نسبت به مقیاس، کشورهای مصر، نیجریه، پاکستان، قزاقستان، ویتنام، الجزایر، اندونزی و آذربایجان از بیشترین کارایی برخوردار هستند و متوسط کارایی 843 درصد است. با در نظر داشتن فرض بازدهی متغیر نسبت به مقیاس، کشورهای استونی، هند، چین، روسیه، اکراین و ایران نیز به جمع کشورهای کارا می پیوندند و متوسط کارایی 63.9 درصد است.

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

پاورپوینت زندگینامه و آثاروالتر گروپیوس

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت زندگینامه و آثاروالتر گروپیوس دارای 28 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت زندگینامه و آثاروالتر گروپیوس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت زندگینامه و آثاروالتر گروپیوس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت زندگینامه و آثاروالتر گروپیوس :

پاورپوینت زندگینامه و آثاروالتر گروپیوس

*گزیده آثار والتر آدولف گروپیوس:

• باوهاوس”bauhause”
• کارخانه ی فاگوس “fagus factory”
• خانه ی گروپیوس Gropius House””
• مدرسه ی وایلند Wayland High School” “
• سفارت آمریکا در یونان” Embassy of the United States in Athens”
• دانشگاه بغداد University of Baghdad””
• Willage college””
• Interbau” “
• Master houses”

والتر گروپیوس، از تأثیرگذارترین معماران مدرنیته، در سال 1883 در آلمان به دنیا آمد. به همراه پیتر بهرنز شرکتی را تأسیس کرد. که در این زمان کارمندانی همچون میس ون ده روهه و لوکوربوزیه در شرکت وی به کار مشغول شدند. گروپیوس در سال 1910 شراکت با بهرنز را ترک کرد و به همراه آدولف مه یر شرکتی را تأسیس نمودند. آنها در این مدت یکی از ساختمان های اولیه سبک مدرن -کارخانه فاگوس- را ساختند. دیوارهای پرده ای شیشه ای این ساختمان نشان دهنده یکی از اصول کلی سبک مدرن شد که در آن فرم از عملکرد پیروی می کند.

پاورپوینت زندگینامه و آثاروالتر گروپیوس
فهرست

گزیده آثار والتر آدولف گروپیوس

زندگینامه

نخستین دستگیره به شکل امروزی

ظرف شکر از مجموعه سرویس غذاخوری

سرویس غذاخوری – والتر گروپیوس

خانه گروپیوس

ارزیابی گروپیوس

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

مقاله رابطه ی بین ویژگیهای کیفی سود و عملکرد شرک تها

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

  مقاله رابطه ی بین ویژگیهای کیفی سود و عملکرد شرک تها دارای 19 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رابطه ی بین ویژگیهای کیفی سود و عملکرد شرک تها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رابطه ی بین ویژگیهای کیفی سود و عملکرد شرک تها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله رابطه ی بین ویژگیهای کیفی سود و عملکرد شرک تها :

سال انتشار: 1391
محل انتشار: دهمین همایش ملی حسابداری ایران
تعداد صفحات: 19
نویسنده(ها):
فرزانه حیدرپور – استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
زهره حاجیها – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد تهران شرق
وحید قیومی – کارشناس ارشد حسابداری

چکیده:
این پژوهش تلاش م یکند به این سؤال پاسخ دهد که آیا بین ویژگی های کیفی سود شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و عملکرد آنها رابطه ای وجود دارد. سه ویژگی کیفی سود یعنی قابلیت پیش بینیسود، ارزش بازخوردی سود و به موقع بودن به عنوان متغیرهای مستقل و همچنین دو معیار عملکرد شرکت ها یعنی بازده داراییهاQ و (ROA) توبین به عنوان متغیرهای وابسته مورد آزمون قرار گرفتند . این پژوهش براساس مشاهدات سالیانه از سال 1-88انجام شده است . نمونه آماری پژوهش شامل 58 شرکت م یباشد . به منظور آزمون نرمال بودن متغیرهای وابسته از آزمون کولموگروف – اسمیرنوف استفاده، سپس با به کار گیری تحلیل همبستگی به بررسی رابطه بین متغیرها پرداخته شد. نتایج نشان م یدهند هنگامی که ازROA به عنوان معیار عملکرد استفاده شده است، بین قابلیت پیش بینی سود و ارزش بازخوردی سود و عملکرد شرکت ها رابطه مثبت ومعناداری وجود دارد. در رابطه با به موقع بودن، بین این ویژگی کیفی سود و عملکرد شرکت ها را بطه منفی ومعناداری به دست آمد . هنگامی کهQتوبین به عنوان معیار عملکرد شرکت ها مورد استفاده قرار گرفت . به موقع بودن رابطه منفی و معناداری با عملکرد شرکت ها داشت . از طرف دیگر، قابلیت پیش بینی سود و ارزش بازخوردی سود با عملکرد شرکت ها رابطه مثبت و معناداری داشتند . از این رو بعد از کنترل تأثیر متغیرهای اندازه، اهرم و رشد شرکت بر عملکرد شرک تها نتایج نشان م یدهند که بین ویژگی های کیفی سود شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران و عملکرد شرک تها رابط هی معناداری وجود دارد

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

مقاله تأثیرکاربرد سیست مهای مختلف تغذیه ای (آلی و شیمیایی) ومیکوریزا بر خواص کمی و کیفی آفتابگردان Helianthus annuus .L.

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

  مقاله تأثیرکاربرد سیست مهای مختلف تغذیه ای (آلی و شیمیایی) ومیکوریزا بر خواص کمی و کیفی آفتابگردان Helianthus annuus .L. دارای 4 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تأثیرکاربرد سیست مهای مختلف تغذیه ای (آلی و شیمیایی) ومیکوریزا بر خواص کمی و کیفی آفتابگردان Helianthus annuus .L.  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیرکاربرد سیست مهای مختلف تغذیه ای (آلی و شیمیایی) ومیکوریزا بر خواص کمی و کیفی آفتابگردان Helianthus annuus .L.،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تأثیرکاربرد سیست مهای مختلف تغذیه ای (آلی و شیمیایی) ومیکوریزا بر خواص کمی و کیفی آفتابگردان Helianthus annuus .L. :

سال انتشار: 1389

محل انتشار: سومین سمینار بین المللی دانه های روغنی و روغنهای خوراکی

تعداد صفحات: 4

نویسنده(ها):

احسان جمشیدی – دانشجوی دکتری زراعت دانشگاه تربیت مدرس
امیر قلاوند – دانشیار دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس(مکاتبه کننده)
محمدجواد زارع – استادیار دانشکده کشاورزی دانشگاه ایلام

چکیده:

به منظور بررسی اثر سیستم های تغذیه ای، آلی( کود سبز) ، شیمیایی و زیستی (میکوریزا) در راستا ی کاهش مصرف کود ها ی ش یمیایی بر خواص ک می و کی ف ی آف تابگردان، آزمای شی مزر عه ای ا جرا شد. ن تا یج ن شان داد که تیمار کودی بر عملکرد دانه، وزن هزار دانه و عملکرد روغن در سطح در سطح احتمال 1% معنی دار بود، در حالی که اثر تیمار کودی بر در صد رو غن و شاخص بردا شت م عنی دار ن بود. . بی شترین و کمتر ین عمل کرد دا نه به ترت یب در ا ثر ا ستفاده از تی مار کود شیمیایی و تیمار کودی شبدر ایرانی بدست آمد. نتایج نشان داد که میکوریزا بر تمامی صفات ا ندازه گیری شده بجز شاخص بردا شت و ت عداد دا نه در سطح احتمال 1% معنی دار گردید. اثر متقابل کود با میکوریزا بر هیچ یک از صفات اندازه گیری شده معنی دار نبود

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

بررسی تأثیر تبلیغات بازرگانی در فروش کالاهای گوناگون

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

 بررسی تأثیر تبلیغات بازرگانی در فروش کالاهای گوناگون دارای 117 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تأثیر تبلیغات بازرگانی در فروش کالاهای گوناگون  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تأثیر تبلیغات بازرگانی در فروش کالاهای گوناگون،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تأثیر تبلیغات بازرگانی در فروش کالاهای گوناگون :

بررسی تأثیر تبلیغات بازرگانی در فروش کالاهای گوناگون

روش تحقیق :

در این مقاله تحقیق براساس مقالات اینترنتی صورت گرفته که در آن تأثیر تبلیغات در عصر ارتباطات مورد تحقیق قرار گرفته است.

مقدمه :

تبلیغات بازرگانی، مخالفان و موافقان زیادی دارد. اما به هر حال واقعیتی است که خود را بر همه ما تحلیل کرده و آثار عمیق آن بر عرصه های مختلف اقتصادی،‌فرهنگی،‌اجتماعی و سیاسی، به معماران زندگی جمعی اجازه نادیده گرفتن آن رانمیدهد؛ به ویژه آنکه تبلیغات بازرگانی به یکی از اصلی ترین منابع مالی رسانه ها تبدیل شده و رقابت آنها را در جذب و انتشار پیام های تجاری برانگیخته است. هنگامی که پیدایش رسانه های نوین نظیر ماهواره و اینترنت و پخش فرامرزی و بدون مانع آنان را هم در نظر بگیریم، انگیزه و دلایل نهضت قانونمند کردن تبلیغات بازرگانی صدچندان می شود.

از این رو،‌مدیران و طراحان زندگی مسالمت آمیز جمعی در سراسر جهان حرکتی پرشتاب را به سمت تدوین قوانین تبلیغات بازرگانی آغاز کرده اند. امروز شاهد آن هستیم که افزون بر قوانین ملی،‌تلاش های منطقه ای و جهانی برای پی ریزی نظام مطلوب برای این رشته خاص از علوم ارتباطات صورت می گیرد. بااین حال کشور ما هنوز هم فاقد قانون تبلیغات بازرگانی است و آثار نامقبول این خلا قانونی چنان آشکار گشته است که دیگر کسی منکر ضرورت و فوریت جبران آن نیست.

در این راه استفاده از دانش و تجربه دیگران خردمندانه و لازم است، اما بدون تردید بومی سازی آن و انتخاب الگوی مناسبی که با مبانی حقوقی و دینی ما نیز مغایر نباشد،‌نیازمند «بررسی تطبیقی اصول و مبانی تبلیغات بازرگانی درجهان معاصر،‌ایران و اسلام» است؛ البته با «یک رویکرد حقوقی».

تبلیغات (Advertising)

در بسیاری از کتب و مقالات علمی در مورد بازاریابی،‌بحث پیشبرد، فروش را به ارتباطات Communication تعبیر کرده اند. در حقیقت نامگذاری فوق دارای یک علت منطقی و رفتارشناسی است.

تبلیغت به معنی انتشار یک پیام به گروه یا گروههای از جامعه به منظور دستیابی به هدف یا اهداف معین بازرگانی ، سیاسی، اقتصادی واجتماعی است. در پیشبرد فروش،‌هدف تبلیغات، هدف بازرگانی است و منظور از آ“،‌اطلاع رسانی و راهنمایی به خریداران بالقوه کالاها و خدمات در مورد کیفیت، قیمت، مشخصات ، مزایا و کالا دیگر اطلاعاتی است که احتمالاً در تصمیم گیری خریدار دارای نقش و اثر مثبت دارد.

بنابراین تا این قسمت مطالب پی بردیم که باید همواره به 3 دسته از عناصر در فعالیتهای بازاریابی عنایت داشت.

دسته اول :‌عناصر مادی محیط یا بازار هدف بود که میتوان مهمترین آنها را جمعیت و خصوصیات آن، توسعه اقتصادی، سرمایه های مالی انسانی وقتی و بالاخره علوم و تکنولوژی نام برد.

دسته دوم : عناصر غیر مدی محیط یا بازار هدف بود که از آن زمره؛ خانواده، نهادهای مذهبی، آداب و رسوم، ارزشها ،‌قوانین ، هنر و زبان و ادبیات را میتوان برشمرد.

دسته سوم : آمیخته بازاریابی نام داشت که به هفت P موسوم است و معادلهای فارسی آنها را باید محصول یا کالا، قیمت ، توزیع،‌پیشبرد فروش، بسته بندی، روابط عمومی وقدرت نامید.

قیمت (Price)

شاید قیمت یکی از مهمترین عنصر در آمیخته بازاریابی باشد بسیاری از مصرف کنندگان یا مشتریان کالا اعم از داخلی یا خارجی را میتوان با حربه قیمت کمتر،‌یا تخفیف بیشتر جلب نمود. گر چه از نظر علمی سایر عناصر آمیخته بازاریابی اهمیت کمتری از قیمت ندارند، ولی به علت قابل اندازه گیری بودن قیمت و امکان مقایسه سریع آن با کالاهای مشابه،‌این عنصر اهمیت بیشتری یافته است. تصمیم گیری در مورد تعیین قیمت بر خلاف گفته کلیشه ای رایج که عرضه و تقاضا را تعیین کننده قیمت می داند، به عوامل متعدد و متنوعی مانند هزینه های تولید، قیمت تمام شده، موقعیت و چگونگی رقایت یا انحصار،‌ قوانین مالی و محاسباتی، هزینه های توزیع و … بستگی دارد.

1- آموزش نیروی انسانی و افزایش کارایی

2- کاهش هزینه نهایی

3- افزایش مقیسای تولید و صرفه جویی های حاصله

4- استفاده از حداکثر ظرفیت و جلوگیری از عامل ماندن عوامل تولید

5- به هنگام نمودن تکنولوژی

6- کاهش ضایعات

در بازارهای خارجی عوامل دیرگی نیز درتعیین قیمت دخالت دارند از جمله :

1- نرخ ارز

2- هزینه های حمل ونقل

3- بیمه

4- عوارض گمرکی

5- سود بازرگانی کشور مقصد

روشهای تعیین قیمت با توجه به استراتژیهای بازاریابی بنگاه اقتصادی :

1- تعیین قیمت براساس محاسبه انواع هزینه ها و افزایش سود بنگاه

2- تعیین قیمت براساس تجزیه و تحلیل نقطه سر به سر

3- تعیین قیمت براساس تجزیه و تحلیل عرضه و تقاضا در حالت انحصار

4- تعیین قیمت براساس شرایط بازار

بسته بندی (Packaging)

نخستین قوم که اقدام به بسته بندی نمود،‌قوم کارتاژ (مراکش فعلی) بود. بعد آسیائیها و به ویژه چینیها در ساختن انواع جعبه ها و بسته ها و محفظه نگهدارنده کالا به دستاوردهای مهمی رسیدند. و اروپائیان با اختراع ماشین آلات بسته بندی انواع مقسم ها و ضربه گیرها و سایر وسایل مربوط به بسته بندی،‌این فن را تا حد یک رشته تخصصی گسترش و تکامل بخشیدند.

بسته بندی به معنی ساخت یا تهیه و تعبیه ظرف یا محافظی است که سلامت کالای مظروف را در فاصله زمانی بعد از تولید ودر مراحل حمل و نقل،‌انبارداری و توزیع،‌تا مصرف نهایی حفظ نموده و از بروز صدمات احتمالی فیزیکی،‌شیمیایی در آن جلوگیری نماید. هرگونه بی دقتی یا تسامح در روش با کیفیت بسته بندی باعث ایجاد عوارض غیرقابل جبران در نوع کیفیت،‌افت شهرت، کوتاهی عمر و بالاخره عدم مرغوبیت کالا میگردد.

بسته بندی به عنوان یک صنعت،‌در توسعه بازرگانی داخلی و خارجی، افزایش سرعت مبادلات، افزایش صادرات،‌بهبود روشهای عرضه و فروش اثر مستقیم دارد.

بسته بندی از 4 دیدگاه مختلف :

1- از نظر مواد اولیه مورد اسفتاده مانند : بسته های چوبی، مقوایی و کیسه ای

2- از نظر محتوی و مظروف، مانند :سبزیها و میوه های تازه،‌حبوبات،‌مایعات ، دارو، پودرهای شیمیایی و لوازم خانگی و…

3- از نظر تکنولوژی تولید،‌مانند : بسته بندی واکیوم شده، بسته بندی پلی اتیلن ، بسته بندی های استپیک (عاری از وجود باکتریها و میکروبها)

4- از نظر توزیع فیزیکی ، مانند :‌بسته بندی برای مصرف کننده ،‌بسته بندی برای حمل و نقل و بسته بندیهای بزرگ صنعتی با اسفتاده از پالت

روابط عمومی (Public Relation)

روابط عمومی به مجموعه ای از حرکات و فعالیتهای بازاریابی اطلاق میشود که به منظور جلب و جذب افکار و تمایلات و احساسات مصرف کننده به سوی تولید کننده یا به نفع یک نام تجاری خاص صورت می گیرد. روابط عمومی یک استراتژی جذبی است. بدیهی است که تغییر عادات مصرفی و اعتقادات و باورهای مصرفی در بلندمدت و پس از طی یک فرایند طولانی حاصل می گردد،‌ ولی پس از آنکه عادات مصرفی در جهت موافق با مصرف کالای خاص شکل گرفت نه تنها تغییر مجدد آن دشوار است بلکه میتواند در گسترش بازار آن کالا نیز بسیار مؤثر باشد.

فعالیتهای روابط عمومی شامل تحقیق و بررسی در مورد افکار،‌عقاید، آداب و رسوم، سنن، طرز تلقیها ، ارزشهای حاکم درجامعه و از طریق برگزاری مراسم عمومی و فرهنگی،‌سمینارها، جشنها ، مسابقات ورزشی ،‌تقبل هزینه های امور خیریه و عام المنفعه، پشتیبانی از نیازمندان، حمایت از مادران و کودکان و بالاخره کلیه اموری که بتوان با تکیه براحساسات مصرف کننده،‌نظر موافق او را نسبت به یک مؤسسه تولید کننده ،‌یک کالای خاص جلب کرد.

قدرت (Power)

قدرت در بازاریابی به معنی استفاده و برخورداری از حمایت روسای با نفوذ تشکیلات اداری و سیاسی،‌مجالس قانونگذاری و مقامات عالیه کشور در جهت ورود به بازار خاص یا انجام فعالیتهای خاصی است.

از مثالهای معروف استفاده از قدرت بازاریابی، مورد واقعی شرکت بین المللی پپسی کولا برای ورود به بازار هندوستان است. تا سال 1978 بازار نوشابه های غیرالکلی در هندوستان در اختیار کمپانی کوکاکولا بود. در این سال ،‌پپسی کولا با یک برنامه ریزی دقیق و از طریق به کارگیری قدرت گروهی از سرمایه گذاران هندی توانست رقیب سرسخت خود کوکاکولا را از میدان خارج کند. پپسی کولا برای بدست آوردن حمایت مقامات دولتی و قانونگذاران محلی به دولت هند پیشنهاد کرد در قبال کمکهایی که به فراورده های کشاورزی انجام دهد (که مبلغ آن نیز کمتر از هزینه واردات پپسی کولا به هند نخواهد بود). اجازه ورود به بازار هند را پیدا کند به این ترتیب پیشنهاد فوق بازار عظیم نوشابه های غیرالکلی هندوستان از دست کوکاکولا خارج شد.

روانشناسی اجتماعی تبلیغات

مقدمه :

نقش و اهمیت تبلیغات در جهان امروز بر کسی پوشیده نیست.خصوصاً اینکه تبلیغات در حوزه تجارت و سیاست رشد فزاینده ای داشته است و حتی در تجارت، تبلیغات به یک تجارت بزرگ تبدیل شده است. هزینه سرسام آوری که مؤسسات تجاری و نهادهای سیسای، صرف تبلیغات می کنند خود میتواند گویای اهمیت این امر در پیشبرد مقاصد تجاری و سیاسی باشد. غالب روزنامه ها و مجلات و تقریباً تمامی شبکه های تلویزیونی و رادیویی خصوصی در جهان همه یا بخش اعظم درآمد خود را از راه تبلیغات و آگهیهای تجاری کسب می کنند.

هدف اصلی تبلیغات هم در حوزه تجارت و هم در حیطه سیاست، ایجاد تداعی و آشنایی است. یعنی متخصصان تبلیغات کوشش دارند تا بین کالای مورد نظر (یا دکترین سیاسی مورد تبلیغ) و یک رویداد جالب توجه در ذهن مخاطبان خود تداعی ایجاد کنند. تا این تداعی، آشنایی با نام کالای مورد نظر را به همراه بیاورد. به همین دلیل است که در کشورهای غربی با وجود اینکه به نظر می رسد قطع یک برنامه جالب به طور مرتب و تبلیغ کالایی در میان آن برنامه، باید بینندگان تلویزیونی یا مخاطبان رادیویی را عصبانی کند و به ضرر کالای مورد نظر تمام شود، اما چون تبلیغ کنندگان به هدف خود که آشنا کردن ذهن مخاطبان،‌با نام کالای آنهاست، نایل می آیند و همین آشنایی در هنگام خرید آنها را به سوی کالای مربوطه سوق خواهد داد، اینگونه تبلیغات مرتباً انجام می گیرد و هزینه تبلیغات بسیار بالاست و مؤسسات تولیدی مبالغ هنگفتی بابت کار تبلیغات می پردازند و این هزینه ها در کشورهای غربی اغلب چندین هزار دلار، در دقیقه است، بدون هیچ نگرانی پرداخت میشود، زیرا بازدهی این هزینه به مراتب بیشتر از مخارجی است که صرف میشود.

معروف است که می گویند از یک تاجر آمریکایی پرسیدند اگر صد دلار داشتی چه می کردی؟ در پاسخ گفت: نود و نه دلار آن را خرج تبلیغات می کردم. پرسیدند: یک دلار باقیمانده را چه می کردی ؟ تاجر کمی فرکد و گفت «آن یک دلار را نیز خرج تبلیغات می کردم. خواننده ممکن است با خود بیندیشد که آیا بهتر نیست تولیدکنندگان و بازرگانان به جای صرف هزینه های گزاف برای تبلیغات معادل هزینه تبلیغات از قیمت کالای خود کم کنند تا آن کالا ارزانتر به دست مصرف کننده برسد؟

پاسخ این است که خیر. اولاً مقدار درآمدی که از فروش کالاها به وسیله تبلیغات حاصل میشود به مراتب بالاتر از هزینه های صرف شده برای تبلیغات است؛ ثانیاً همان گونه که اشاره کردیم تبلیغات خود در جهان امروز به صورت یک تجارت درآمده است،‌و در جهات تجارت مطرح شدن،‌و مبادلات تجارتی بین سازمانهای تجاری مختلف، امری اجتناب ناپذیر است. بنابراین اگر یک مؤسسه تولیدی بخواهد در گمنامی زندگی کند و در عوض اجناس تولیدی خود را ارزانتر از دیگر مؤسسات عرضه کند، به زودی ناکام مانده و به وسیله مؤسسات رقیب از میدان به در خواهد شد.

گفتیم که هدف اصلی تبلیغات برقراری تداعی و آشنایی با کالای مورد تبلیغ در ذهن مخاطبان است. در این رهگذر متخصصان تبلیغات از هر رویداد یا پدیده ای که بتواند تداعی مورد نظر را ایجاد کرده و نام کالای مورد نظر همه گیر در سطح وسیعی مطرح کند، استفاده می کنند. در روانشناسی، اصل تداعی ، تأکید دارد که همراه شدن دو رویداد در زمان و مکان سبب میشود که بعدها روبرو شدن با یکی از آن رویدادها، دیگری را به ذهن ما بیاورد. بنابراین اگر کسی که تبلیغات می کند بتواند کالای خود را با رویدادهای مطلوب و خوشایند زندگی، مانند : تولد، ازدواج، زندگی سعادتمند، ضرب المثلهای جالب، داستانهای تاریخی شیرین و خلاصه به هر وجه خاصی از فرهنگ جامعه که از نظر ارزشی برای آن جامعه مهم اند همراه کند، خواهد توانست تداعی مطلوبی بین کالای خویش و آن رویدادها، در ذهن مخاطبان خود ایجاد کند و این کاری است که تبلیغ کنندگان به طور روزمره آن را انجام می دهند.

تعریف تبلیغات

تبلیغات عبارت است از انتشار و ترویج منظم و برنامه ریزی شده یک کالا یا یک دکترین

ارکان تبلیغات

در تبلیغات چهار رکن اساسی وجود دارد که عبارتند از پیام رسان یا منبع پیام ، خود پیام ، زمینه ارائه پیام،‌پیام گیران یا مخاطبان،‌به عبارت دیگر کار تبلیغات را به صورت چه کسی می توان خلاصه کرد. هر یک از این چهار رکن باید خصوصیات و ویژگیهای داشته باشد تا کار تبلیغات با موفقیت همراه باشد.

الف – پیام رسان

به کسی اطلاق می شود که یک پیام تبلیغاتی را عرضه می کند. مثلاً شخصی که در تلویزیون کالایی را به بینندگان تلویزیونی معرفی می کند و با لحنی ترغیب کننده ،‌خرید و مصرف آن را به آنها توصیه می کند، پیام رسان است. عوامل و ویژگیهایی که در پیام رسان، توفیق احتمالی تبلیغ را سبب میشود، عبارتند از:

1- وضع ظاهر: بدون شک ظاهر پیام رسان در قابلیت قبول او از سوی مخاطبان نقش مهمی دارد؛ وضع ظاهر از یک سو شامل لباس و نظم و ترتیب ظاهری است از سوی دیگر جذابیت و زیبایی که کسب جلب مخاطبان می شود. همچنین تناسب وضع ظاهر با موضوع تبلیغ امری مؤثر است. چنانچه مثلاً برای تبلیغ یک دارو، فردی دارای روپوش سفید که پزشک بودن او را القای ذهن می کند مناسبتر است یا فردی که وضع ظاهری او به یک خواننده شبیه باشد.

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

بررسی تاثیر پارامتر ناهماهنگی بر ضرایب شدت تنش دینامیکی مواد هدفمند

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

 بررسی تاثیر پارامتر ناهماهنگی بر ضرایب شدت تنش دینامیکی مواد هدفمند دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر پارامتر ناهماهنگی بر ضرایب شدت تنش دینامیکی مواد هدفمند  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر پارامتر ناهماهنگی بر ضرایب شدت تنش دینامیکی مواد هدفمند،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر پارامتر ناهماهنگی بر ضرایب شدت تنش دینامیکی مواد هدفمند :

سال انتشار : 1394

نام کنفرانس یا همایش : سومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی پژوهش هایی کاربردی در مهندسی برق، مکانیک و مکاترونیک

تعداد صفحات : 14

چکیده مقاله:

شرایب شدت تنش دینامیکی از پارامترهای مهم برای بررسی، شناخت و پیش بینی رفتار دینامیکی شکست در اجسام دارای ترک می باشد. در این مقاله، از روش جا به جایی برای محاسبه ضرایب شدت تنش دینامیکی مواد هدفمند به کار گرفته می شود.اعتبارسنجی روش مورد استفاده با حل مسئله های همگن و هدفمند با ترک مرکز تحت بارهای استاتیکی و دینامیکی نجام می شود. حل عددی با در نظر گرفتن تغییرات پیوسته خواص ماده و با استفاده از روش اجزای محدود انجام می گیرد. در این مقاله از مدل تابع نمایی برای تغییرات پیوسته مواد هدفمند به کار گرفته می شود. در ادامه تاثیر پارامتر ناهمگنی برضرایب شدت تنش دینامیکی مواد هدفمند مورد بررسی قرار گرفته و در این راستا، نمودارهای تاریخچه زمانی ضرایب شدت تنش دینامیکی در مواد هدفمند بدست آمده اند. نشان داده می شود، در حالی که ترک با تتا برابر صفر در صفحه قرار داده شده باشد با افزایش پارامتر ناهمگنی ضرایب شدت تنش دینامیکی افزایش می یابد، در غیر اینصورت با افزایش پارامتر ناهمگنی، ضرایب شدت تنش دینامیکی کاهش یا افزایش می یابد.

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید