مقاله بررسی نقش هورمونهای گیاهی BAP و NAA در باززایی و اندامزایی مرکبات در شرایط in vitro

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

  مقاله بررسی نقش هورمونهای گیاهی BAP و NAA در باززایی و اندامزایی مرکبات در شرایط in vitro دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی نقش هورمونهای گیاهی BAP و NAA در باززایی و اندامزایی مرکبات در شرایط in vitro  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی نقش هورمونهای گیاهی BAP و NAA در باززایی و اندامزایی مرکبات در شرایط in vitro،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی نقش هورمونهای گیاهی BAP و NAA در باززایی و اندامزایی مرکبات در شرایط in vitro :

سال انتشار: 1391

محل انتشار: دوازدهمین کنگره ژنتیک ایران

تعداد صفحات: 5

نویسنده(ها):

بنفشه فتاح – دانشجوی کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی
محمدمهدی سوهانی – عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان
علیرضا افشاری فر – عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز
بهروز گلعین – محقق مرکز تحقیقات مرکبات کشور (رامسر)

چکیده:

در این پژوهش تأثیر هورمونهای گیاهی BAP و NAA بر اندامزایی قطعات اپیکوتیل و هیپوکوتیل نارنج (C. aurantium) در ترانسفورماسیون به واسطه ی اگروباکتریوم بررسی شد. ترانسفورماسیون این قطعات از طریق همکشتی با سویه ی EHA105 اگروباکتریوم تومفاشینس حامل وکتور pFGC5941 دارای ژن کد کننده ی پوشش پروتئینی ویروس تریستزای مرکبات انجام شد. این پژوهش با هدف مطالعه ی نقش هورمون های گیاهی به عنوان عوامل مؤثر بر باززایی و اندامزایی گیاه در ترانسفورماسیون انجام د. در این پژوهش ریز نمونه ها پس از ترانسفورماسیون به محیط کشت های حاوی ترکیبی از سطوح هورمونی (0, 1, 2 mg/1)BAP و (0, 0/25, 0/5 mg/1)NAA منتقل شدند. نتایج به صورت ریزنمونه های پاسخ دهنده به تیمارها (ریز نمونه های جوانه دار شده) ارائه شد. این مطالعه به صورت طرح فاکتوریل در 5 تکرار انجام شد و بهترین نتایج با استفاده از ترکیب هورمونی 2mg/l BAP و 0/25 mg/l NAA به دست آمد.

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

مقاله کاربرگهای وکنترل کیفیت در حسابرسی

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

  مقاله کاربرگهای وکنترل کیفیت در حسابرسی دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله کاربرگهای وکنترل کیفیت در حسابرسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله کاربرگهای وکنترل کیفیت در حسابرسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله کاربرگهای وکنترل کیفیت در حسابرسی :

حسابرسی
گرچه قرنها است که حسابرسی داخلی در عمل انجام میشود اما تنها 50 تا 60 سال است که بعنوان یک حرفه نوین در سطح جهان شناخته شده است. شالوده حسابرسی داخلی بر شناخت مدیریت سازمانی مبتنی است . بنابراین حسابرسی داخلی جایگاه والا در سیستم کنترلهای داخلی دارد ( کنترلهای داخلی : مجموعه سیاستها و روشهایی است که توسط مدیریت وضع میگردد)

و مدیریت واحدهای اقتصادی را در انجام دادن مسئولیتها و وظایف خود از طریق تقویت کنترلها یاری می نماید از آنجا که مدیریت هر دستگاه اجرائی ، اقتصادی مسئولیت سیستم های کنترل داخلی را به عهده دارد، بنابر این برای ارزیابی عملکرد سیستم کنترل داخلی، به گونه ای فزاینده از خدمات حسابرسی داخلی به عنوان یک ابزار مدیریت استفاده می نمایند

حسابرسی داخلی یکی از گیراترین، پرچالش ترین و پویاترین فرصتهای شغلی است که امروزه وجود دارد. حرفه حسابرسی داخلی پاسخگوی نیازهای روزافزون بالاترین رده های مدیریت شرکتها، دولت و موسسه های غیرانتفاعی همانند شهرداری تهران میباشد. مدیریت اینگونه سازمانها به دنبال اطلاعات درست درباره فعالیتهای سازمان، به ویژه کنترل عملیات و کارائی و اثربخشی آن فعالیتها میباشد. در نتیجه، حسابرسان داخلی عموماً درگیر عملیات اساسی سازمان میباشند و اغلب مورد توجه تصمیم گیرندگان رده بالای سازمان خود هستند و اطلاعات گرانبها و مهمی را برای مدیریت فراهم میکنند و از موقعیت شغلی بسیار خوبی برخوردارند. حسابرسی داخلی به دلیل داشتن تخصص حرفه ای بالاو استقلال نسبی از دیگر واحدهای سازمانی و همچنین ماهیت مسئولیتها محوله ، همواره جزئی لاینفک از شغلهای رده بالای پیشروترین سازمانها و موسسات غیرانتفاعی می باشند.
– حسابرسی داخلی مجموعه ای است از افراد متخصص و با دانش کار که وظیفه اجرای ارزیابی، کارایی کنترلهای داخلی، دستورالعملها، فعالیتها، قابلیت اعتماد اسناد و مدارک و اطلاعات حسابداری را به منظور جلوگیری از تقلب ، سوء جریانات مالی و برآورد نهایی خطر عهده دار میباشند.

حسابرسان داخلی جزء کارکنان سازمان محسوب شده و به منظور ایفاء هرچه بهتر مسئولیت خود باید در رشته حسابداری و حسابرسی و یا سایر رشته های مشابه از تحصیلات لازم و تجربه کافی برخوردار باشند. حسابرسی داخلی باید در رسیدگیهای که انجام میدهد همواره استقلال و بیطرفی خود را حفظ نماید.

استفاده از کاربرگهای حسابرسی تحت اکسل (Excel) در عملیات حسابرسی و تهیه صورتهای مالی اولیه

استفاده از کاربرگهای نهائی، اصلی و فرعی در انجام حسابرسی قطعی بوده و باید تهیه گردد. آوردن اقلام نهائی شده سال قبل، انتقال و نوشتن اقلام طبق دفاتر و تراز آزمایشی در ستون سال مورد رسیدگی، انجام اصلاحات و تعدیلات، نقل مانده تراز آزمایشی اصلاح شده پس از صدور اسناد اصلاحی، انجام اصلاحات طبقه بندی شده و تهیه مانده نهائی،

عطف گذاری کاربرگهای اصلی و فرعی بهم دیگر و تهیه کاربرگهای نهایی اقداماتی است که گروه حسابرسی زمان قابل ملاحظه ای برای تهیه آن صرف می کنند. کاربرگ نهایی مبنایی برای کنترل صورتهای مالی و یا تهیه آن برای واحد مورد رسیدگی است.

صدور اسناد اصلاحی پس از تهیه کاربرگها توسط صاحبکار و اصلاح کاربرگهای فرعی تا نهایی، از مشکلاتی است که صبر و حوصله حسابرسان را کاهش میدهد. از طرفی بجای صرف وقت برای رسیدگی و تهیه گزارش در شرایطی که زمان کوتاهی به برگزاری مجامع باقی مانده است

، روحیه افسردگی را در حسابرسان افزایش میدهد. این موضوع در کلیه کارها و در طول چهار ماه بارها و بارها تکرار میشود و پس از تیر ماه خستگی مفرطی در روح حسابرسان باقی میگذارد. با انجام روشی که در زیر توضیح داده می شود، حدود 30 درصد از زمان حسابرسی را که عملا تلف میشد، کاهش داده میشود. اینک مراحل انجام کار به اختصار توضیح داده میشود:
1 فرمت کلیه کاربرگهای نهایی، اصلی و فرعی تحت نرم افزار اکسل طراحی گردد.

2 کلیه کاربرگها عطف گذاری شده و مانده مندرج در کاربرگهای فرعی به کاربرگ اصلی و از کاربرگهای اصلی به نهایی لینک شود. بنابراین با کوچکترین تغییر در ارقام کاربرگهای فرعی، کاربرگ اصلی و نهایی اصلاح میگردد.

3 در اولین سال انجام این پروژه، مانده اقلام نهایی سال قبل در کاربرگهای فرعی باید وارد گردد. لیکن در دومین سال اجرا، از ماندههای نهایی کاربرگهای سال قبل کپی برداری می شود. بنابراین زمان تهیه کاربرگها با مانده نهایی سال قبل به حداقل زمان ممکن(کمتر از یک ساعت) کاهش می یابد.

4 وارد کردن اقلام تراز آزمایشی در سطح تفصیلی در کاربرگهای فرعی به دو روش امکان دارد. در روش اول، اقلام تراز آزمایشی در کاربرگهای طراحی شده تحت نرم افزار اکسل، وارد شود که در سال اول با نوشتن در کاربرگ از نظر صرف وقت تفاوتی ندارد. لیکن بلافاصله این اعداد در ستون مانده نهایی کاربرگهای فرعی، و جمع آن در اصلی و نهایی جای میگیرد. در روش دوم با استفاده از تمهیدات نرم افزار نویسی می توان، از بانک اطلاعاتی نرم افزار حسابداری شرکت استفاده کرد و اقلام تراز آزمایشی همراه با کد و عنوان حساب را وارد کاربرگهای فرعی نمود. فقط زمان اندکی برای ویرایش و دسته بندی آن باید صرف شود.

5 ثبت اسناد اصلاحی و یا اصلاحات طبقه بندی به این شیوه عمل می گردد که ابتدا سند اصلاحی و یا اصلاح طبقه بندی در پایین ترین سطح کاربرگهای فرعی وارد شود. سپس به صورت خودکار همراه با شماره سند در کنار مبلغ اصلاحی در کاربرگهای فرعی دیگر و اصلی عمل شود. سیستم، اختلافات تراز و یا عدم ثبت طرف دیگر سند اصلاحی را به ما گوشزد مینماید.

6 در پایان مانده نهایی کاربرگهای فرعی، اصلی و نهایی بر روی فرمت پیش نویس صورتهای مالی خام می نشیند. در این هنگام صورتهای مالی آماده ویرایش و جمله نویسی میگردد. همچنین صورتهای مالی در هر لحظه از مراحل رسیدگی و بستگی به تکمیل کار، آماده ویرایش میباشد.
7 در طول عملیات حسابرسی،

کاربرگها بر روی رایانه اختصاصی حسابرس ارشد در حال نمایش و استفاده سایر حسابرسان است. آنها عطفهای رسیدگی خود را در قسمت تعبیه شده وارد مینمایند و در پایان عملیات حسابرسی، یک نسخه از کاربرگهای نهایی چاپ میشود و در بخشهای مربوط به خود در پرونده جاری امضا و بایگانی میشود. همچنین یک نسخه از کاربرگها بر روی دیسکت و یا سیدی در فایل پرونده جاری بایگانی میشود.

دسترسی سریعتر به پرونده دائمی
افزایش سالانه مدارک پرونده دائمی وحجیم شدن پرونده ها، اشغال فضای دفتر کار مؤسسات حسابرسی بدلیل بایگانی پرونده های دائمی و پرونده های جاری، فرسوده شدن مدارک پرونده دائمی در سنوات متمادی بدلیل استفاده از آن و یا بایگانی در هوای نامطلوب انبارهای مؤسسات، باعث گردید روش

زیر را (تحت عنوان پروژه رایانه ای پرونده های دائمی) به کلیه موسسات پیشنهاد دهیم:
1 کلیه مدارک مورد لزوم و قابل استفاده شرکتی که طی چندین سال حسابرسی شده، تفکیک گردد و مدارک مازاد بر استفاده در قسمت آخر پرونده دائمی بایگانی و بر روی کاربرگ خلاصه مدارک در قسمت آخر تهیه شود.
2 کلیه مدارک اسکن گردیده و سپس با استفاده از برنامه طراحی شده (با استفاده از چندین نرم افزار) کلیه مدارک اسکن شده در دیوایدرهای جداگانه رایانه ای بایگانی شود.

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

مقاله ارتباط سطح سرمی هورمون لپتین با سرطان پاپیلاری تیروئید در بیماران ایرانی

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

  مقاله ارتباط سطح سرمی هورمون لپتین با سرطان پاپیلاری تیروئید در بیماران ایرانی دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارتباط سطح سرمی هورمون لپتین با سرطان پاپیلاری تیروئید در بیماران ایرانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارتباط سطح سرمی هورمون لپتین با سرطان پاپیلاری تیروئید در بیماران ایرانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارتباط سطح سرمی هورمون لپتین با سرطان پاپیلاری تیروئید در بیماران ایرانی :

مقاله ارتباط سطح سرمی هورمون لپتین با سرطان پاپیلاری تیروئید در بیماران ایرانی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار 1390 در مجله پزشکی کوثر از صفحه 61 تا 65 منتشر شده است.
نام: ارتباط سطح سرمی هورمون لپتین با سرطان پاپیلاری تیروئید در بیماران ایرانی
این مقاله دارای 5 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله سرطان پاپیلاری تیروئید
مقاله لپتین
مقاله تیروکسین
مقاله تیروتروپین
مقاله بیماران ایرانی

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: یغمایی پریچهره
جناب آقای / سرکار خانم: پویامنش زهرا
جناب آقای / سرکار خانم: عریان شهربانو
جناب آقای / سرکار خانم: ظریف یگانه مرجان
جناب آقای / سرکار خانم: حقوقی راد لاله
جناب آقای / سرکار خانم: هدایتی مهدی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
اهداف: لپتین از هورمون های بافت چربی است که در کنترل دریافت غذا، مصرف انرژی و تکثیر سلولی نقش دارد. ارتباط لپتین با کم کاری، پرکاری و سرطان تیروئید به تازگی مطرح شده است. از آنجایی که سرطان تیروئید شایع ترین سرطان غدد درون ریز است، هدف از این مطالعه بررسی اختلاف سطح لپتین در افراد مبتلا به سرطان تیروئید با افراد سالم بود.
مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی- مقطعی، 83 بیمار مبتلا به سرطان پاپیلاری تیروئید (35 مرد و 48 زن) و 90 فرد سالم (40 مرد و 50 زن) به روش مبتنی بر هدف از اردیبهشت 1388 تا اردیبهشت 1389 انتخاب شدند. سطح سرمی تیروکسین، تیروتروپین و لپتین در افراد اندازه گیری شد. با توجه به اثر توده چربی بر لپتین، قد، وزن و BMI نیز محاسبه شد. آزمون T مستقل برای مقایسه متغیرها و نرم افزار آماری SPSS 15 برای پردازش داده ها مورد استفاده قرار گرفت.
یافته ها: میانگین سنی و سطوح تیروکسین و تیروتروپین سرمی در دو گروه اختلاف آماری معناداری نداشت. شاخص توده بدنی در زنان از مردان در هر دو گروه بالاتر بود. سطح لپتین در افراد مبتلا به سرطان تیروئید (مردان: 410±317؛ زنان: 619±323ng/ml ) در مقایسه با گروه کنترل (مردان: 22± 65؛ زنان: 34 ± 96 (ng/ml به طور معنی داری بالاتر بود (p<0.05).
نتیجه گیری: سطح لپتین بر سرطان پاپیلاری تیروئید تاثیر دارد. احتمالا می توان از سطح لپتین به عنوان شاخص کمکی در تشخیص یا تایید سرطان تیروئید استفاده نمود.

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

مقاله تاثیرات تصویر نام تجاری بر اعطای خیریه: مطالعه موردی کمیته امداد امام خمینی(ره)

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

  مقاله تاثیرات تصویر نام تجاری بر اعطای خیریه: مطالعه موردی کمیته امداد امام خمینی(ره) دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاثیرات تصویر نام تجاری بر اعطای خیریه: مطالعه موردی کمیته امداد امام خمینی(ره)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیرات تصویر نام تجاری بر اعطای خیریه: مطالعه موردی کمیته امداد امام خمینی(ره)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاثیرات تصویر نام تجاری بر اعطای خیریه: مطالعه موردی کمیته امداد امام خمینی(ره) :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: کنفرانس بین المللی حسابداری، اقتصاد و مدیریت مالی
تعداد صفحات: 12
نویسنده(ها):
مرضیه کاشانی پور – دانشگاه ازاد اسلامی واحد بوئین زهرا؛ گروه مدیریت بازرگانی ، بوئین زهرا ، ایران
کیومرث سهرابی – دانشگاه ازاد اسلامی واحد بوئین زهرا؛ گروه مدیریت و برنامه ریزی ، بوئین زهرا ، ایران
اصغر عالم تبریز – دانشگاه محیط زیست واحد کرج؛ گروه مدیریت منابع انسانی ، کرج ، ایران

چکیده:
یکی از ابزارهای ارتباطی مهم در مجموعه مدیریت ارتباط با مشتری برند می باشد که یک نام، واژه، علامت، سمبل، طرح و یا ترکیبی از آن هاست که هدفش شناسائی کالاها و خدمات از دیگر رقبا می باشد . همچنین اعمال خیرخواهانه دارای اهمیت فراوانی می باشند، چه از لحاظ کسب شأن اجتماعی و چه از لحاظ ارزش تبلیغاتی. هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر بعد سودمندی، کارایی، عاطفی و پویایی نام تجاری و تغییر در تصویر ذهنی نام تجاری کمیته امداد امام خمینی(ره) بر تمایل افراد بر اعطای خیریه می باشد که از طریق نظر سنجی و پرسشنامه از ساکنین استان قزوین مورد آزمون قرار می گیرد که از نظر هدف، کاربردی و از نظر اجرا پیمایشی است. اعتبار محتوایی آن از طریق ضریب لاوشه مورد بررسی قرار گرفته و برای سنجش پایایی پرسشنامه ها از روش همسانی درونی استفاده شد و به وسیله الفای کرونباخ برای اعتبار صوری مورد سنجش قرار گرفت. در این پژوهش فرضیه ها از طریق مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار AMOS 18،SPSS 16 ، مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج نشان داد که تصویر برند مطلوب به افزایش تعداد اعانات می انجامد و یک نام تجاری قدرتمند از ارزش زیادی برخوردار است؛ مولفه هایی مانند وفاداری، آگاهی، پنداشت نسبت به کیفیت، توجه و حمایت می تواند سودمندی یک نام تجاری را حاصل کنند. ایجاد ارتباط عمیق با مردم با بعد احساسی، باعث می گردد که مردم در مواجه با درخواست سازمان های خیریه بدون تردید به این سازمان ها کمک نمایند و بعد کارایی موجب ارتقا بهره وری و افزایش در دریافت اعانه می شود.

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

مقاله هنر انتزاعی

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

  مقاله هنر انتزاعی دارای 65 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله هنر انتزاعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله هنر انتزاعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله هنر انتزاعی :

هنر انتزاعی

مقدمه:
نگارگر امروز چنانکه باید پیرو شیوه نو است و در پی سواد برداشتن از طبیعت نیست در پی آن است که احساس اصیل و نیرومندی را که در خاطرش نقش بسته آشکار کند و شکل ببخشد در این مقصود از همه نقش های عالم و از خطوط و رنگهای گوناگون و ترکیب صورتهای طبیعت مدد می طلبد و هرچه او را به کار آید به هم می پیوندد غم آن ندارد که بعضی شکل ها در دستش می شکند و رنگها از راه به در می روند و خط مستی می کند و زنده و بی جان در هم می آمیزد اگر جلوه رنگها است که خاطرات را از کف برده رنگ بر عالم می

باشد و منظری از عشق و عشوه و غوغای رنگها می سازد و یا غم وجود را در دل رنگهای تیره و پر درد می نشاند و یا در مستی رنگها نشانی از عالم بی خودی و بی خبری به دست می دهد با دو خط که نمودار ابرو و بینی است جوهر چهره ای را آشکار می کند، چند گردش قلم آن سادگی باطنی را که در اشکال پیچیده و دشوار طبیعت نهفته است به ما می سپارد اگر نکته ای در دلش رخنه کرده و او را آرام نمی گذارد آن نکته را خواه صورتی باشد و خواه حالتی بصد گونه مکرر می کند و همه عالم را جلوه گاه آن نکته می سازد تا ما نیز با آن نکته که کوچک می نمود خو می کنیم ژرف و پهناور آن پا می گذاریم.

اگر طبع خیال انگیز داشته باشد و دست در کام نهانخانه خاطر کند نقش های بدیعی در برابر دیدگان ما می گسترد.
اگر شوخ طبع و تیز بین باشد اجزاء وجود را به بازی ترکیب می کند و نکته های طنز آمیز خطوط و رنگها را به کنایه و اشاره آشکار می سازد اما بی گمان تنها قرار تقلید طبیعت و در هم ریختن اشکال و خطوط نیز کسی را در صنف نقاشان اصیل و خلاق قرار نمی دهد آن چه هنرمندان اصیل را ممتاز می کند و فاداری به دبد و احساس و شیوه ای شخصی است. نقاش اصیل عالمی خاص خود را دارد و گرفتار آن عالم است.

شیوه نقاشی در هر دوره مانند شیوه فکر و زندگی تابع تمدنی است که در آن دوره چیره است در عهد ما این چیرگی نسیب تمدن غربی است. تمدن مغرب زمین از اواخر قرن 19 نهضت تازه ای در هنر نقاشی و هنرهای دیگر پدیدار کرده که هرچند در آغاز مانند همه جنبشهای نو مخالفان پابرجا داشت امروزه کم و بیش عالم گیر شده و در همه جامعه هایی که فرهنگ و تمدن غربی در آن راه یافته است رسوم و سنتهای دین را دگرگون کرده: نقاشی جدید زبان تازه دارد باید با دستور و لغات و اصطلاحات آن آشنا شد اگر چنین کنیم مشکلات آن آسان خواهد شد و راه بهره مند شدن از آن هموار خواهد گشت.

ظهور هنر انتزاعی و اصطلاح انتزاعی
اصطلاح ((انتزاع)) به معنی چیزی جدا شده از طبیعت. همواره موضوع مشاجره بوده است شاید به این علت که ((انتزاع کردن)) یک چیز را به معنی کاستن از ارزش یا مقام آن تفسیر کرده اند. موسیقی و معماری همواره هنرهایی انتزاعی بشمار رفته اند حال آنکه در سنت کلاسیک از روزگار ارسطو به بعد ادبیات و هنرهای تجسمی، نقاشی و پیکر تراشی هنرهایی تقلیدی تلقی شده اند هنرمندان دست کم از اواسط سده نوزدهم به بعد آگاهانه یا ناآگاهانه در جهت پی ریزی تصویری از نقاشی به عنوان یک پدیده فی نفسه مستقل و نه تقلید از

چیزی دیگر گام برداشته اند. دشواری کاربرد واژه انتزاعی در مورد هنری که در طبیعت شبیه سازی نمی کند از اینجا سرچشمه می گیرد که این واژه را در توصیف تمام هنرهایی به کار برده اند که موضوعشان در درجه دوم اهمیت قرار داده یا کج نمایی شده است تا بدین وسیله بر ابزار تجسمی یا بیانی تاکید شود این اصطلاح گاهی مسامحتاً در توصیف برخی از نقاشی های فووسیتی که موضوع بر آنها غالب نیست و نمونه هایی از پیکره تراشی کوبیستی به کار برده می شود لیکن تا زمانی که مختصر اثری از موضوع قابل تشخیص در میان باشد انتزاعی یک برچسب واقعاً استثنا ناپذیر نخواهد بود. کوبیسم می تواند در مسیر انتزاع قرار گیرد ولی فی نفسه انتزاعی نیست.

تا کنون کوششهای گوناگونی به عمل آمده است تا نامی رضایتبخش برای امواج نقاشی ها و پیکره های غیر تقلیدی آفریده شده در سده بیستم پیدا شود. تئو وان دوسبرگ در سال 1903 اصطلاح ((مجسم)) را پیشنهاد کرد و اصطلاح ((غیر عینی)) نیز و سیعاً در توصیف انتزاعی های موندریان و پیروانش بکار برده شده است لیکن تا کنون هیچ جانشین رضایتبخشی برای این اصطلاح پیدا نشده است و دلیلی هم برای عدم استفاده از آن در آینده دیده نمی شود. کاندینسکی به نظر می رسد که بهتر از همه می تواند ادعا کند نخستین نقاش

انتزاعی بود که به مفاهیم جنبی آثار غیر نمایشی و اکسپرسیونیستی خویش پی برد بدون تردید پیش از کاندینسکی نیز نقاشی های انتزاعی آفریده می شده اند تعدادی از نقاشی های وان دولده و دیگران به شیوه هنر نو موضوع قابل تشخیص خاصی ندارند هر چند از راه مسامحه می توان آنها را بر شکلهای گیاهی مبتنی دانست. دلونه در سال 1911 نقش و نگارهایی رنگی می آفرید که موضوع ناتورالیستی عملاً از آنها رخت بر بسته بود و کوپکا نیز در همان زمانه به شیوه ای تماماً انتزاعی کار می کرد.
آبستره

یکی از اقدامات متهورانه که در نقاشی قرن بیستم به وقوع پیوست، نهضت هنر انتزاعی (آبستره) بود. درباره چگونگی و کیفیت این نهضت هنری، همواره بحثها و جدلهایی بین حامیان آن از یک طرف و مخالفان از طرف دیگر صورت گرفته، مضافاً اینک در مورد بررسی ارزشهای زیبایی شناسی آن اختلافهای بسیار موجود است. پیرامون هنر انتزاعی مورد قبول واقع شده اند. زیرا از قواعد و قوانینی پیروی می کنند هنر انتزاعی مورد قبول واقع شده اند.

زیرا از قواعد و قوانینی پیروی می کنند که متعلق به آنهاست و نیازی به جنبه ((نمایشی)) ندارند، در حالی که شعر و نقاشی و مجسمه سازی تحت عنوان ((هنرهای نمایشی)) قلمدار می شوند آیا این گونه تفکیک نمودن هنرها باید همواره رعایت گردد؟ یا اینکه باید به کمک اصول کلی زیبایی شناسی، کلیه هنرها از جمله نقاشی و مجسمه سازی مانند موسیقی و معماری مورد سنجش و بررسی قرار گیرد؟

بنظر می آید که نقاشی انتزاعی در مسیر خودش به منظور رقابت با موسیقی به وجود آمده باشد زیرا با توجه به هنر ((کاندینسکی)) و ((موندریان)) برداشتهایشان نسبت به موسیقی و معماری، حد و مرزهای هنر انتزاعی را مشخص نموده اند.

در روند تکاملی هنر انتزاعی که نمایانگر هنر مدرن است، آیا مرز بین هنر نمایشی و غیر نمایشی مشخص است؟ آیا می توان از انواع هنر انتزاعی وابسته، و انتزاعی مطلق سخن بیمان آورد؟ آغاز و پایان هنر انتزعی کجاست؟ و بالاخره آیا هنر انتزاعی با تمام نمودهایش به قرن بیستم تعلق دارد، یا آنکه از نظر تاریخی به هنرهای گذشته ارتباط دارد؟ …

اصطلاح ((آبستره)) به خودی خود دارای ابهام و نیازمند بحث و گفتگو است. زیرا بخوبی می توان ادعا کرد که تمام هنرها آبستره هستند، و یا اینکه می توان با ((پیکاسو)) هم عقیده شد که هنر آبستره اصلاً وجود ندارد، چنانکه هر اثر تکیه بر روشی خاص و نمودی از زندگی دارد. یکی از معروفترین مفسرین و مبلغین هنر انتزاعی ((میشل سوفور)) فرانسوی است. در مورد هنر انتزاعی می گوید. من هنری را انتزاعی می نامم که یادآور هیچ گونه واقعیت شکلی نباشد، حتی اگر نقطه ای باشد که هنرمند از آن آغاز به کار کرده باشد.

هنر انتزاعی – که با هر گونه نمایش واقعی از موضوعات سر ستیز دارد – دارای دو مورد حائز اهمیت می باشد، یکی ((فرم)) و دیگری ((رنگ)) این دو عامل از لحاظ زیبایی شناسی دارای معیارهای مخصوص به خود هستند.
این هنر – که سابقه نزدیک به یک قرن دارد – همواره با هنر تزیینی (دکوراتیو) مقایسه شده که خود موجب شبهاتی نیز گردیده است. هنر تزیینی دارای قوانین دقیق و مشخص می باشد و در ضمن از آزادیهای بسیاری برخوردار است. در حالی که هنر انتزاعی از قوانین مشخص پیروی نمی کند و حد و مرزی نمی شناسد از طرفی هنر انتزاعی را می توان به عنوان عکس العمل در برابر ((واقع گرایی مدرسه ای)) قرن نوزدهم بحساب آورد که نشانه های ظهور آن را می توانیم در پایان همان قرن یعنی نهضت امپرسیونیسم و سپس شیوه ای دیگر مشاهده کنیم.

نقاشی انتزاعی و انواع آن:
نقاشی انتزاعی را می توان به دو نوع تقسیم کرد: نوع اول شامل هنرمندانی می شود که صرفاً به رنگ و فرم توجه دارند و این دو عنصر تجسمی تنها بخاطر جلوه های مجرد آنها بکار می گیرند. در تابلوهای این نقاشان اشکال و نقوش هیچ گونه شباهتی با نمونه های طبیعت و عالم واقع آنها ندارند. رنگها نیز از رنگهای طبیعت پیروی نمی کنند و از رنگ تنها بخاطر خود رنگ و از فرم صرفاً بخاطر فرم استفاده می شود.

نوع دوم شامل: آثار نقاشانی است که رنگ و فرم را علاوه بر جلوه های مجرد هر یک با توجه به معانی و مفاهیم آنها بکار برده اند در این روش رنگها و فرمها بدون آنکه موضوع یا شیئی را به نمایش درآورند حالات عاطفی خاصی را برای بیننده ایجاد می کنند چنانکه مثلاً رنگ قرمز و نارنجی می توانند برای انسان حالات هیجان و شور و التهاب ایجاد کنند، و برعکس رنگهای سبز و آبی، آرام بخش و تسکین دهنده هستند، فرمها نیز به نوبه خود چنین حالات روانی ایجاد می کنند. این قبیل آثار را به نام حالتگرایی انتزاعی (آبستره اکسپرسیونیسم) می نامیم.

دوره های تاریخی هنر انتزاعی
هنر انتزاعی به دو دوره تاریخی تقسیم می شود دوره ابتدای آن از سال 1990 آغاز شد و تا سال 1916 ادامه یافت. در این مرحله هنر انتزاعی شامل روند ضد طبیعت بود. دوره بعدی از سال 1917 شروع گردید و با جنبش ((دستایل)) – که در آن اصل ((انتزاع به خاطر انتزاع)) مورد نظر بود – همراه شد ولی به هر حال راه ویژه خود را پیموده است.
اولین اثر نقاشی انتزاعی، در سال 1910 م . توسط هنرمندی روسی، به نام ((واسیلی کاندینسکی)) (1866 – 1944 م) بوجود آمد. این اثر بوسیله آبرنگ با سطوحی رنگین، و با حالتی دینامیک، بدون توجه به جنبه نمایشی آنها، کشیده شده بود. در همین سال کاندینسکی کتاب معروف خود به نام ((روحانیت در هنر)) را به منظور توجیه کردن نکات استتیکی

جهت یابی جدید هنر نقاشی، به رشته تحریر درآورد. این اولین کتابی بود که در زمینه هنر آبستره نگاشته شد. چیزی که کاندینسلی را متوجه هنر انتزاعی نمود، ابتدا یک دامن خوش رنگ و سپس یکی از تابلوهای خودش بود که تصادفاً به صورت وارونه در کنار کارگاهش قرار داشت. تحت این شرایط کاندینسلی در نگاه اول با تابلویی روبرو گردید که دارای رنگ آمیزی جالب و چشم گیری بود و وی قبلاً آن را نمی شناخت. همین تابلو وارونه نکته اصلی هنر انتزاعی را برایش روشن کرد. پس او چنین نتیجه گرفت که در یک تابلو رنگها و فرمها هستند که بصورت مجرد نقش اصلی را ایفا می کنند. اما آنچه که موجب کشف اصول زیبایی شناسی توسط کاندینسکی گردید مطالعات و جستجوهایش در زمینه موسیقی بود. وی اولین طرحهای خود را به نام ((بدیهه سرایی)) و آثار کاملترش را تحت عنوان ((ترکیب)) نامید.

آثار نقاشی کاندینسکی بسیار متنوع و به شکلهای متفاوتی عرضه شده اند. آثارش در ابتدا برای بیننده دارای ارزش نمایشی می باشند و سپس با ارزش ساختمانی جلوه می کنند. زیرا بوسیله شکلهای کوچک هندسی پوشیده، و از رنگهای شدید بوجود آمده اند، لذا از نظر بصری مانند اشیاء قیمتی به نظر می آیند. علارقم ارزش فیلسوفانه آثارش، هنر او دارای نمودی تزئینی است، و این همان خصوصیتی است که در اکثر آثار شرقی مشاهد می شود. کاندینسکی در مورد هنر انتزاعی خودش می گوید: ((به همان اندازه و ترتیبی که صداها و ریتمها موسیقی با هم جمع می شوند، فرمها و رنگها نیز در نقاشی باید بر طبق روابط کثیرشان، با یکدیگر ترکیب شوند.)) همچنین اضافه می کند ((… رنگها و فرمها فی نفسه و

بوسیله خود، قدرت روانی پرطنین فراهم می آورند. کسی که تابلویی را تماشا می کند، باید آن را چون امتزاجی از فرمها و رنگها – که حالتی روانی را بیان می کند – ببیند، و نه آنکه برگردانی از جنبه خارج اشیاء را جستجو کند)). کاندینسکی از نقاشانی بود که گرایشات عرفانی داشت و تمامی کوششهایی را که انجام می داد تحت الشعاع انگیزه های ضد ماده گرایی او قرار می گرفت. او بارها در نوشته هایش، از روح شرقی، خاطرات سرزمین خود و فضای رنگین و عرفانی کلیساها نیز افسون تصاویر اولیاء … سخن رانده است در هنر شرق خصوصیاتی نهفته است که می توان آنها را با هنر انتزاعی کاندینسکی مقایسه کرد. در نقاشی چین. ژاپن علی رغم توجه بیش از حد نقاشان به طبیعت و گرایشهای انتزاعی مشهود

است. به همین نحو در اکثر نقوش و رنگهای هنر ایران خواه هندسی و یا گیاهی و بخصوص مینیاتور ایرانی می توان ویژگیهای هنرهای انتزاعی را دید. (اگرچه باید اضافه کنیم که در هنر اسلامی جنبه دیگری بر خصوصیات انتزاعی نقش و رنگ غلبه دارد که موجب نزول ارزشهای انتزاعی آن می شود. این جنبه بعد معنوی و محتوای عمیق آثار هنری اسلام است که در ورای نقشها و رنگها جای دارد و طبیعتاً معیارهای دیگری را که در خور آن باشد برای ارزیابی می طلبد و لازم است با بررسی عمیق که شایسته آن باشد مورد تحقیق قرار گیرد و به بحث گذاشته شود.)

پیروان هنر انتزاعی:
در سال 1912 م . ((کوپکا)) هنرمند چکسلواکی نیز آثار انتزاعی خویش را به نمایش درآورد وی از اولین نقاشانی بود که با الهام از موسیقی به نقاشی پرداخت و لذا برخی از تابلوهای خود را به نامهای ((فوگ قرمز و آبی رنگ مایه های گرم)) نامید.

او در حدود سال 1920 با همکاری چند هنرمند دیگر از جمله ((بلان گاتی)) و ((والنسی)) گروهی را تشکیل داد از نقاشان دیگری که با گرایش به سوی هنر انتزاعی آثاری را بوجود آورد ((روبر دلونه)) بود دلونه آثار شعر گونه خود را با توجه به رنگهای خالص بوجود می آورد خود او در مورد نقاشی هایش از ((فرم – سوژه)) نام می برد.

نهضت هنر آبستره مربوط به یک منطقه خاص نبود این شیوه در تمام کشورهای دنیا طرفدارانی داشت که هر یک به ترتیبی جداگانه به فعالیت مشغول بودند در عین حال از یکدیگر تاثیر می پذیرفتند. مورگان روسل و مک دونالد رایت از نقاشان آمریکایی بودند که از روبر – دلونه الهام گرفتند این دو از سال 1913 به بعد در این شیوه آثاری بوجود آوردند در فرانسه و آلمان نیز به طور همزمان هنر آبستره بوجود آمد، اما جنبش هنر آبستره در روسیه با کیفیت برتر نمودار شد به ترتیبی که بسیاری از نوابغ این جنبش هنری از این سرزمین برخاستند تعداد

نقاشانی که تحت این شیوه، نقاشی نموده اند بسیارند، در میان آنها هستند نقاشانی که با آثارشان گرایشات دیگری را بوجود آورده اند به ترتیبی مبتکر و معرف شیوه های جدیدتری – که در رابطه با هنر آبستره است – شده اند. این شیوه ها عبارتند از: تاشیسم – سوپره ماتیسم – نئوپلاستی سیسم – کنستراکتیوئیسم، دو مسیر عمده در هنر مدرن وجود دارد مسیر اول – که پایه های آن قبل از آغاز قرن بیستم در اروپای غربی بویژه در فرانسه ریخته شد – تحت عنوان کوبیسم نامگذاری شده است. مسیر دوم که بیشتر متعلق به قرن حاضر است. با عنوان هنر انتزاعی (آبستره)، از روسیه آغاز گردید که خود نیز به نحوی از کوبیسم تاثر گردیده است. در رابطه با این مسیر هنری ابتدا از واسیلی کاندیسکی، نقاش روسی نام

بردیم که از پایه گذاران و متفکرین هنر آبستره محسوب می شود وی از اولین نقاشانی بود که با حذف فیگور و برداشت مستقیم از طبیعت ارزشهای مستقل رنگ و فرم را شناخت و به بیان خالص به هنر دست یافت. کاندینسکی کوشش نمود تا در تعمق در اصرار فوق طبیعی و جهان لاحوتی، رنگ و فرم را خارج از مفاهیمی که در طبیعت دارند به منظور تجسم از

دنیایی که خود می شناخت یا در پی شناخت آن بود به هم بیامیزد و برای تجسم این ذهنیت به عناصر عینی مجرد روی آورد. هدف نهایی او این نبود که نقاشی را از محتوا پاک کند. بلکه هدف او این بود که: ((قالبی مجرد برای تجریدات ذهنی خویش بیافریند. زیرا همان طور که حس رفعت جویی هنرمندان ((گوتیک)) موجب شد که معماری گوتیک مفهوم ((عناصر عمودی)) خود را کشف کند. به همان گونه نیز کاندینسکی تبعین آرمانهای عقیدتی خویش را در ریتمهای ویژه فرم و رنگ جستجو می کرد. کیفیت پویای عناصر، ((تم)) اصلی آثار کاندینسکی را تشکیل می داد ولی این پویایی بیشتر ناشی از حرکتی خود بخودی و درونی بود تا جنبشی آینده گرا. لذا در آثار او همه چیز در وحدانیت حرکتی پیوسته و فضایی بیکران مستغرق است. و هیچ چیز را یارای گریز از این هستی هماهنگ و موزون نیست، ((کل)) بر ((جزء)) رجحان اساسی دارد، و روح بر ماده پیشی می گیرد.))

جنبش هنر آبستره در روسیه با کیفیت برتر نمودار شد و از آنجا هنرمندان برجسته ای در عالم نقاشی مدرن ظهور کردند از آن میان باید به ((کازیمیر مالویچ 1935 – 1875)) اشاره کنیم که خود پایه گذار نهضت دیگری به نام سوپر ماتیسم شد. مالویچ ابتدا به شیوه فرناند لژه نقاش کوبیست کار می کرد سپس با تاکید نمودن بر خطوط عمودی و افقی و فرمهای هندسی آثاری بوجود آورد. و در سال 1913 نمایشگاهی از آثار جدید خود را در مسکو به نمایش گذاشت در این نمایشگاه تابلو معروف خود را که عبارت بود از ((یک مربع سیاه در زمینه سفید)) به معرض نمایش درآورد این تابلو نظر بسیاری از منتقدان هنری را متوجه خود ساخت و عنوان ((سوپر ماتیسم)) را به خود اختصاص داد. مالویچ در سالهای بعد، با همان فرمهای هندسی

ساده، تابلوهای متعددی بوجود آورد که در رنگ آمیزی آنها از رنگهای ساده بهره می گرفت. در سال 1919 از وی دعوت بعمل آمد تا در مدرسه هنرهای کاربردی به تدریس بپردازد. در سالهای بعد که دولت جدید قدرت گرفت. برای ادامه کار او مشکلاتی بوجود آمد و وی به ناچار به شهر لنینگراد رفت تا در آنجا مادام العمر به کار تدریس بپردازد و به عبارتی در تبعید بسر برد. مالویچ در سال 1926 موفق شد که از روسیه خارج شود و در آلمان با همکاری مدرسه هنری ((باوهاس)) کتابی تحت عنوان ((دنیای غیر تصویری)) که حاوی تئوریهای سوپرماتیسم است – انتشار دهد.

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

مقاله پایگاه داده

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

 مقاله پایگاه داده دارای 80 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله پایگاه داده  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله پایگاه داده

مقدمه
فصل1: پایگاه داده چیست؟
یک مجموعه سازماندهی شده از اطلاعات
رکوردها و فیلدها
جداول و پایگاههای داده
دونمای Datasheet و Forms
شروع Access
بازکردن پایگاه داده نمونه Northwind
پنجره Data base
نوارهای ابزار Access
پسوند نام فلیل های Access
فکر کردن در مورد فیلدها
ویژگی Online Help
به کارگیری دستیار Office
به کارگیری کادر Ask a Question برای دریافت کمک
استفاده از پنجره Help جهت دریافت کمک
استفاده از Online Help در کاردهای محاوره
بستن یک پایگاه داده
بستن Access
فصل 2: ایجاد پایگاهای داده در Access
عنوان صفحه
تولید یک پایگاه داده جدید و خالی
انتخاب جدول نمونه
انتخاب فیلدها
تغییر دادن نام فیلدها
تعیین کلید اولیه
وارد کردن داده ها در جدول
تغییر پهنای ستونها
سوئیچ کردن به نمای Design
تولید ایندکس
فصل 3 تصحیح پایگاههای داده Access
تغییر و حذف رکوردهای یک پایگاه داده
نوع داده (Data Type)
تغییر نوع داده ها
اضافه کردن فیلدهای جدید به یک جدول
تغییر دادن ترتیب فیلدهای یک جدول
ذخیره کردن یک پایگاه داده روی فلاپی دیسک
ذخیره کردن یک پایگاه داده Access روی دیسک
فصل 4: کارآمد کردن پایگاههای داده
مرتب کردن رکوردهای جدول
ذخیره کردن قواعد مرتب سازی در قالب یک معیار
فیلتر کردن رکوردهای یک جدول
ذخیره کردن قاعده یک فیلتر در قالب یک معیار
عنوان صفحه
تولید یک معیار با استفاده از یک ویزارد
اضافه و حذف کردن فیلدها در یک معیار
یافتن داده ها
فصل 5: کار با فرمها
تولید فرم با استفاده از ویزارد Form
گشت و گذار در نمای Form
کارکترهای جانشین در فیلترها و معیارها
تولید فرمی با فیلدهای کامل
به کارگیری یک فرم جهت تولید رکوردهای جدید
تصحیح جانمایی و محتوای فرمها
فصل 6: کار با گزارشها
اولین گزارش
ویژگی AutoReport
گزارش گروه بندی Grouped Report
تصحیح گزارش
نمای report Design
خواص گزارشها
قالب بندی فیلدهای یک گزارش
تولید زیر مجموع برای گروه ها
محاسبه مقادیر مجموع در کل گزارش

مقدمه 

بهترین نوع اطلاعات ممکن ،اطلاعاتی هستندکه سازماندهی آنها امکان یافتن سریع وساده حقایق مورد نیاز و اضافه کردن آیتم های اطلاعاتی جدید را فراهم نماید

هر پایگاه داده مجموعه ای سازماندهی شده از اطلاعات مربوط به یک عنوان یا موضوع بخصوص است. منظور از عبارت <<  سازماندهی شده >>  این است که به سادگی می توان آیتم های اطلاعاتی خاص مورد نظر را  از  میان اطلاعات موجود در پایگاه داده یافت وآیتم های جدید را به آن اضافه کرد

نرم افزار مایکرو سافت اکسس ، برنامه ای است که کاربر را در جهت تولید و کارکردن با پایگاههای داده یاری
می دهد

فصل اول،کاربر را با اجزاء و مفاهیم پایگاههای داده آشنا می کند. در فصل دوم،کاربر ایجاد اولین پایگاه داده در اکسس وهمچنین کلیدها وایندکس ها وروش دیگر برای مشاهده پایگاههای داده که نمای دیزاین(طراحی )نام دارد را فرا خواهد گرفت

.در فصل سوم،ملاحظه خواهید کرد که هر یک از فیلدهای یک جدول ،دارای نوع داده مشخصی است که نحوه تفسیر فیلد مزبور ،چگونگی نگهداری دادها در آن ونوع دادهایی را که وارد کردن آنها در فیلد مزبور مجاز
می باشد،تعیین می کند

در فصل چهارم ،به کارگیری یک برنامه پایگاه داده برای تولید یک جدول روش بسیار مفیدی جهت مدیریت اطلاعات و یافتن سریع آیتم های خاص مورد نظر می باشد .دراین فصل مراحل وشرایط مرتب سازی و ذخیره فیلترها در قالب یک معیار (کوئیری)توضییح داده شده است

در فصل پنجم ،توضییح داده شده است که هر چیز ی که امکان انجام آن در نمای دیتا شیت وجود دارد در مورد یک فرم نیز قابل انجام است .برای مثال  می توان  رکوردهای جدید را در یک فرم اضافه کرده و رکوردهای موجود را تغییر داد وهمچنین می توان رکوردها را با ترتیبهای مختلف مرتب کرده و یا آنها را به نحوی فیلتر کرد که تنها رکوردهایی که شرط خاصی را ارضا می کنند به نمایش در آیند

در فصل ششم ،نحوه استحصا ل اطلاعات و ارائه آن به صورتی مفید و قابل دسترس توضییح داده شده است و همچنین در انتهای این فصل کاربر قادر خواهد شد که اطلاعاتی را که از یک پایگاه داده استخراج کرده است ،در صفحه نمایش به نمایش درآورد.گزارشی ازیک پایگاه داده را به چاپ برساندو سر صفحه وپا صفحه های مورد نیاز خود را تولید وسفارشی کند

پایگاه داده چیست؟

یک مجموعه سازماندهی شده از اطلاعات

هر پایگاه داده مجموعه ای از اطلاعات مربوط به یک عنوان یا موضوع خاص می باشد. این مجموعه معمولاً به نحوی سازماندهی می شود که کاربر بتواند

        ·آیتم های اطلاعاتی دلخواه خود را در آن دریابید

        ·آیتم های جدیدی را که با آنها مواجه می شوید، به آن اضافه کنید

پایگاههای داده الزاماً در کامپیوتر نگهداری نمی شوند. برای مثال کتابچه های آدرس و فهرستهای تلفن پایگاههای داده ای هستند که روی کاغذ ثبت شده اند  (هر چند ممکن است افراد بسیار معدودی آنها را پایگاه داده بنامند)

اما نگهداری یک پایگاه داده در کامپیوتر، باعث تسهیل و تسریع فرآیند دست کاری اطلاعات موجود در آن

می شود. برای مثال با بکارگیری یک فهرست تلفن (چاپ شده روی کاغذ) به راحتی می توان شماره تلفن افراد دلخواه خود را با در اختیار داشتن نام آنها پیدا کنید. اما عکس این موضوع صادق نبوده و یافتن نام افراد بر اساس شماره تلفن آنها بسیار دشوار خواهد بود

اما با استفاده از یک فهرست تلفن کامپیوتری اطلاعات فوق الذکر را با سرعت سهولت بیشتری می توان دریافت کرد. همچنین با استفاده از چنین فهرست تلفنی نام تمام افرادی که در یک خیابان بخصوص زندگی می‌کنند یا تمام افرادی که نام کوچک آنها Paul می باشد، را به راحتی پیدا کرد

پایگاههای داده کامپیوتری انعطاف پذیر هستند. بدین معنی که روشهای بسیار متعدد و متنوعی را برای کار کردن با اطلاعات (حتی مقادیر بزرگی از اطلاعات) تدارک می بینند. نرم افزار Microsoft Access نمونه ای از سیستمهای مدیریت پایگاههای داده (برنامه هایی که امکان تولید و مدیریت پایگاههای داده در کامپیوتر را فراهم می کنند)

رکوردها و فیلدها

معمولاً اطلاعات موجود در یک پایگاه داده، به کوچک ترین اجزا تقسیم می شوند. هر یک از این اجزا در فیلد مخصوص به خود قرار می گیرد. برای مثال جهت وارد کردن نام و آدرس افراد در یک پایگاه داده کاربر،

 نمی تواند تمام اطلاعات هر فرد را در یک فیلد واحد، نظیر آنچه در زیر نشان داده شده است را وارد نماید

James Coogan Sweeney

10744 South Hoyne

Chicago

Illinois

USA

بلکه به طور طبیعی هر قطعه از اطلاعات را در فیلد جداگانه ثبت می کند تا امکان تشخیص و تمیز دادن آنها از یکدیگر فراهم شود

جداول و پایگاههای داده

به مجموعه ای از رکوردها، جدول گفته می شود. چنانچه یک پایگاه داده تنها حاوی یک جدول ساده باشد، جدول مزبور خود در حکم پایگاه داده خواهد بود. در این مهارت ICDL تنها با پایگاههای داده سرو کار دارد که حاوی یک جدول هستند. تنها چیزی که باید در مورد دسته ای از پایگاه داده که حاوی بیش از یک جدول هستند بدانید،‌ این است که Access امکان ایجاد آنها را فراهم می کند

هنگامی که با هزارها یا صدها هزار رکورد سروکار دارید، بحث به کارگیری یک سیستم مدیریت پایگاههای داده پیش می آید. برای مثال چنان چه از کامپیوتر خواسته شود، تنها رکوردهایی را (از میان صدها هزار رکورد موجود در پایگاه داده) استخراج کرده و نمایش دهد که نام خانوادگی (فیلد Last Name) آنها با حرف «S» و کد پستی (فیلد Zipcodes) آنها با عدد «60» آغاز می شود، مدیریت پایگاه داده این کار را با سرعتی فراتر از حد تصور و توانایی بشر انجام می دهد

اما سیستمهای مدیریت پایگاه داده فاقد «قوه درک مرسوم» می باشند. برای مثال، چنان چه اطلاعات را در فیلدهای صحیح وارد نکرده  باشید، سیستم مدیریت پایگاه قادر به تصحیح این اشتباه نخواهد بود

دو نمای Forms , Datasheet

نرم افزار Access و بسیاری از سیستمهای دیگر مدیریت پایگاههای داده، امکان مشاهده و دست کاری اطلاعات را به دو روش فراهم می کنند. روش اول متضمن مشاهده و دست کاری اطلاعات در یک داده برگ (نمای Datasheet) و روش دوم متضمن مشاهده و دست کاری اطلاعات در فرمهای

(نمای Forms) می باشد

در نمای Datasheet می توان اطلاعات را به صورت مرتب شده در ستونها (یک ستون برای هر فیلد) و ردیفها (یک ردیف برای هر رکورد) مشاهده کرد. ظاهر پایگاههای داده در این نما همانند صفحات گسترده تصویر زیر یک پایگاه داده نمونه را در نمای Datasheet نشان می دهد

نمونه ای از نمای Datasheet که امکان مشاهده هم زمان رکوردهای متعدد را فراهم می کند

اما نمای Forme  در هر لحظه تمام یا بخش منتخبی از اطلاعات یک رکورد واحد را نشان می دهد. نمای Forme می تواند با فرمتی نمایش یابد که موجب تسهیل در خواندن اطلاعات پایگاه داده گردد. می توانید یک فرم را به روشی سازماندهی کنید که مانند یک فرم کاغذی، فیلدها را در موقعیتهای مناسب و دلخواه شما به نمایش درآورد. یک روش مناسب برای فراگیری بیشتر در مورد پایگاههای داده کامپیوتری، بررسی چند نمونه ای از این پایگاههای داده و گشت و گذار در آنها می باشد. نرم افزار Access دارای سه پایگاه داده نمونه به نامهای Solution , Orders , Northwind خواهیم پرداخت؛ اما قبل از این کار لازم است برنامه Access را شروع  کرد

شروع Access

به منظور شروع برنامه Access به یکی از این دو روش عمل کنید

روی آیکون Microsoft Access دابل کلیک کنید

یا

        ·گزینه های Microsoft Access / All Programs / Start را انتخاب نمایید

به این ترتیب نرم افزار Access راه اندازی شده و پنجره مربوط به آن نمایش می یابد. پنجره برنامه Access در بدو شروع،‌ شامل یک نوار منو، یک نوار ابزار و یک ناحیه وظیفه مرسوم به  New File، در سمت راست می باشد. ناحیه وظیفه New File فرمانهای مختلف مورد نیاز جهت تولید پایگاههای داده جدید و باز کردن پایگاههای داده موجود را در یک محل گردآوری کرده است. در صورتیکه ناحیه وظیفه New File باز

نمی باشد، با انتخاب گزینه های Toolbars/Task/View آن را باز کنید

یک کادر محاوره را به نمایش در می آورد. این کادر محاوره امکان باز کردن یک پایگاه داده موجود و یا تولید یک پایگاه داده جدید را در اختیار شما قرار می دهد

باز کردن پایگاه داده نمونه Northwind

برای باز کردن یک پایگاه داده موجود می توانید یکی از این روشها را مورد استفاده قرار د هید: انتخاب گزینه های File / Open  کلیک کردن روی دکمه Open واقع در نوار ابزار Database یا استفاده از ناحیه وظیفه New File

1-‌‌‌‌ در صورتی که قبلاً پایگاه داده Northwind را باز کرده باشید، نام این پایگاه در ناحیه Open a File واقع در ناحیه New File لیست خواهد شد. به این ترتیب برای باز کردن پایگاه داده مزبور کافی است روی نام آن کلیک کنید

چنانچه پایگاه داده Northwind در ناحیه وظیفه لیست نشده است. گزینه More Files… را انتخاب نمایید. به این ترتیب کادر محاوره Open نمایان شده و امکان کاوش در پوشه های موجود در کامپیوتر پایگاه داده مورد نظر را در اختیار شما قرار می دهد. فایل پایگاه داده Northwind احتمالاً در آدرس زیر قرار دارد

C:/ Program Files / Microsoft Office 10/Samples

در صورت نیاز می توان از پنجره Windows Explorer یا My Computer برای یافتن فایل پایگاه داده Northwind استفاده کرد

2- پس از یافتن فایل Northwind . mdb آن را انتخاب کرده و روی دکمه Open کلیک کنید

3- در صورتی که با یک صفح خوش آمد گویی، مواجه شدید، روی دکمه OK کلیک کنید تا بسته شود

به این ترتیب Access دو پنجره به نامهای Database , Main Switchbhoard را نمایش می دهد، پنجره Database در حکم «مرکز کنترل» برنامه Access می باشد. پنجره Main Switchbhoard نزدیک یک محیط رابط ساده تر را برای افرادی که مشغول استفاده از پایگاه داده (نه کار روی طراحی آن) هستند، فراهم

می کند

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

مروری بر روش های تئوری پیش بینی دمای اشتعال سوخت های مایع مبتنی بر روش QSPR

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

 مروری بر روش های تئوری پیش بینی دمای اشتعال سوخت های مایع مبتنی بر روش QSPR دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مروری بر روش های تئوری پیش بینی دمای اشتعال سوخت های مایع مبتنی بر روش QSPR  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مروری بر روش های تئوری پیش بینی دمای اشتعال سوخت های مایع مبتنی بر روش QSPR،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مروری بر روش های تئوری پیش بینی دمای اشتعال سوخت های مایع مبتنی بر روش QSPR :

سال انتشار : 1395

نام کنفرانس یا همایش : سومین کنفرانس سراسری نوآوری های اخیر در شیمی و مهندسی شیمی

تعداد صفحات : 12

چکیده مقاله:

دمای اشتعال یکی از مهم ترین مشخصات فیزیکی و شیمیایی سوخت های مایع از دیدگاه ایمنی می باشد. دمای اشتعال پایین ترین حد اشتعال پذیری یک مایع سوختنی را بیان می کند. این پارامتر از جهت تولید، ذخیره سازی و حمل و نقل مایعات سوختی بسیار اهمیت دارد. بدست آوردن اطلاعات تجربی در مورد دمای اشتعال مایعات سوختی نیازمند یک فرآیند ایمن شیمیایی می باشد. با توجه به هزینه های بالای مربوط به استخراج داده ها به صورت تجربی و همچنین خطرات بالقوه ی همراه چنین روش ها، در سالیان اخیر کاربرد روش های تئوری برای پیش بینی دمای اشتعال سوخت های مایع بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این مقاله ضمن معرفی کلی روش های مدل سازی مبتنی بر رابطه کمی ساختار-خاصیت (QSPR) یا ساختار-فعالیت (QSAR)، سه مدل جدید ارائه شده برای پیش بینی دمای اشتعال با استفاده از پارامترهای ساختاری نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

ارائه روابط دبی- اشل دریچه سالونی با فشردگی جانبی به عنوان سازه نوین درون مزرعه ای، در شرایط جریان آزاد

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

 ارائه روابط دبی- اشل دریچه سالونی با فشردگی جانبی به عنوان سازه نوین درون مزرعه ای، در شرایط جریان آزاد دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارائه روابط دبی- اشل دریچه سالونی با فشردگی جانبی به عنوان سازه نوین درون مزرعه ای، در شرایط جریان آزاد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارائه روابط دبی- اشل دریچه سالونی با فشردگی جانبی به عنوان سازه نوین درون مزرعه ای، در شرایط جریان آزاد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارائه روابط دبی- اشل دریچه سالونی با فشردگی جانبی به عنوان سازه نوین درون مزرعه ای، در شرایط جریان آزاد :

سال انتشار : 1394

نام کنفرانس یا همایش : اولین همایش ملی بررسی ابعاد اجرای طرح توسعه کشاورزی 550 هزار هکتاری

تعداد صفحات : 8

چکیده مقاله:

دریچه ی سالونی به عنوان یک سازه نوین کنترل و تنظیم جریان آب در کانالهای آبیاری مزارع، اخیرا مورد توجه قرار گرفتهاست. با توجه به مطالعات اندک بر روی این سازه، به ویژه در صورت استفاده از دریچه همراه با تبدیل، لزوم ارائه روابط مؤثرجهت تخمین دبی دریچه با فشردگی جانبی احساس می شود. در این پژوهش منحنی های دبی- اشل و روابط دبی دریچه سالونی با تبدیل های ناگهانی و تدریجی در بالادست، در شرایط جریان آزاد ارائه و تاثیر این نوع فشردگی ها بر ضریب دبی سازهبررسی گردید. بدین منظور از مدل آزمایشگاهی طراحی و ساخته شده در موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو تهران استفاده شد.مشاهده گردید، روابط دبی- اشل ارائه شده برای این سازه با دقت مناسبی دبی جریان عبوری از دریچه را محاسبه می کنند (دریچه با تبدیل ناگهانی MAPE=%4.22 ، دریچه با تبدیل تدریجی MAPE=%2.67). همچنین ضریب دبی دریچه همراه باتبدیل ناگهانی، کمتر از ضریب دبی دریچه با تبدیل تدریجی است.

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

بررسی و تحلیل عوامل مخرب آلودگی محیط زیست بر فقر اجتماعی

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

 بررسی و تحلیل عوامل مخرب آلودگی محیط زیست بر فقر اجتماعی دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی و تحلیل عوامل مخرب آلودگی محیط زیست بر فقر اجتماعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی و تحلیل عوامل مخرب آلودگی محیط زیست بر فقر اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی و تحلیل عوامل مخرب آلودگی محیط زیست بر فقر اجتماعی :

سال انتشار : 1394

نام کنفرانس یا همایش : دومین همایش ملی بهداشت محیط، سلامت و محیط زیست پایدار

تعداد صفحات : 14

چکیده مقاله:

فقر مکانیسمی است که انگیزه های بقا را به اعمال انسانی تبدیل می کند و موجب تخریب محیطی می شود. تخریب محیط زیست ناشی از بهره برداریهای ناپایدار روستاییان فقر از منابع محیطی است، که به شکل های مختلفی مانند استفاده از منابع طبیعی (هیزم، فضولات حیوانی و مانند اینها) برای سوخت، چرای بیرویه دام، تغییر کاربری اراضی جنگلی و مرتعی به زراعی، استفاده از کود شیمیایی برای حاصلخیزیزمین و برداشت بیشتر محصول که آلودگی محیط زیست و به ویژه آبهای جاری را موجب می شود. بدیهی به نظر می رسد ، لذا آگاهی و شناخت عوامل مؤثر در آلودگی زیست محیطی آن مهم جلوه می دهد چرا ک بدین وسیله می توان این عوامل را کاهش داده و برای حذف آنها تدابیر مهمی را اندیشید و در راستای حفظ محیط زیست برآمد. خاطر نشان کرد که وجود هر گونه تغییر در ویژگی های آب، خاک و هوا و مواد غذایی که اثر نامطلوبی بر سلامت انسا موجودات زنده و محیط زیست داشته باشد آلودگی را بوجود می آورد، تاثیر زیادی بر تخریب و فقر اجتماعی دارد. در جوامع امروزی اهمیت حفاظت محیط زیست، امری ضروری و بدیهی به نظر می رسد. بحران های زیست محیطی ناشی از آلودگی ها هم اکنون بسیاری از کشورها را به طرز خطرناکی تهدید می کند، لذا کشورها، با حفاظت جدی و منطقی از محیط زیست خود و برنامه ریزی های علمی می توانند این بحران های زیست محیطی را کنترل نمایند. چرا که محیطی که انسان را احاطه نموده و به او اجازه زندگی داده است، به وسیله خود انسان به طور نگران کننده ای مورد تهدید قرار گرفته است. که گاهی براثر بی توجهی به سلامت حیط زیست و سلامت انسانها، فعالیت هایی صورت می گیرد که عوامل مخرب آثار زیانبار و غیر قابل جیرانی را ایجاد می کنند. هدف از این مقاله، بررسی و تحلیل عوامل مخرب آلودگی بر محیط زیست و فقر اجتماعی و اثرات آلودگی را مورد بررسی قرار گرفته است و اقداماتی جهت جلوگیری آلودگی هوا و محیط زیست ارائه شده است. این تحقیق با استفاده از روش های کتابخانه ای و اسنادی و توصیفی- تحلیلی بوده است و در پایان، راهکارها و پیشنهاداتی جهت جلوگیری از آلودگی محیط زیست ارائه شد است.

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

مقاله تاثیر آهک و گچ برمنحنی رطوبتی دو نوع بافت خاک

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

  مقاله تاثیر آهک و گچ برمنحنی رطوبتی دو نوع بافت خاک دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاثیر آهک و گچ برمنحنی رطوبتی دو نوع بافت خاک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر آهک و گچ برمنحنی رطوبتی دو نوع بافت خاک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاثیر آهک و گچ برمنحنی رطوبتی دو نوع بافت خاک :

سال انتشار: 1389

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی مدلسازی گیاه، آب، خاک و هوا

تعداد صفحات: 12

نویسنده(ها):

مهدی انصاری عزابادی – دانشجوی کارشناسی ارشد گروه خاکشناسی دانشکده کشاورزی دانشگاه ولی عصر ر
حسین شیرانی – استادیار فیزیک خاک گروه خاکشناسی
هرمزد نقوی – استادیار فیزیک خاک رییس بخش آب و خاک

چکیده:

منحنی رطوبت خاک اهمیت فراوانی در ناحیه غیراشباع خاک دارد از جمله اجزای تشکیل دهنده خاک که این ویژگی را تحت تاثیر قرار میدهد آهک و گچ است لذا لزوم نیاز به تحقیق و پژوهش بیشتر در رابطه با اثرات گچ و آهک برمنحنی رطوبت خاک بیش از پیش ضرورت می یابد تحقیق حاضر به منظور بررسیتاثیر گچ و آهک بر منحنی رطوبتی دو نوع بافت خاک در شرایط گلخانه ای در دانشکده کشاورزیدانشگاه ولیعصر رفسنجان در سال 1388 انجامگرفت و به صورت فاکتوریل در قالب طرح کاملا تصادفی با 3 تکرار انجام شد.

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید