مبانی نظری شناسایی حق فرد به شخصیت حقوقی در حقوق بین­ الملل، شخصیت حقوقی افراد

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

 مبانی نظری شناسایی حق فرد به شخصیت حقوقی در حقوق بین­ الملل، شخصیت حقوقی افراد دارای 46 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری شناسایی حق فرد به شخصیت حقوقی در حقوق بین­ الملل، شخصیت حقوقی افراد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری شناسایی حق فرد به شخصیت حقوقی در حقوق بین­ الملل، شخصیت حقوقی افراد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری شناسایی حق فرد به شخصیت حقوقی در حقوق بین­ الملل، شخصیت حقوقی افراد :

مبانی نظری شناسایی حق فرد به شخصیت حقوقی در حقوق بین­الملل، شخصیت حقوقی افراد

توضیحات: 46صفحه فارسی (word) با منابع کامل

دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه حقوق عمومی، جزا، حقوق بین الملل، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

خلاصه ای از کار:

سیر شناسایی حق فرد به شخصیت حقوقی در حقوق بین­الملل

طی سالیان دراز و فراز و نشیب های بسیار، همراهِ تحولات گسترده حقوق بین­الملل و خصوصاً ظهور و بروز حقوق بشر و گسترش قابل ملاحظه آن، حق بر شخصیت حقوقی افراد انسانی نضج یافته و به تدریج پیشرفت نمود تا به موقعیت کنونی خود نایل گشت. به این ترتیب، افراد که در عرصه بین­المللی وضعیتی شیء…………….

…………….

مبحث اول- دوره انحصار شخصیت حقوقی به دولت ها

با پیدایش عصر رنسانس، فعالیت بشری با قدرت و وسعت بسیار در طریقی نو گام نهاد. قدرت معنوی پاپ و امپراطور ساقط گردید و کشورهایی با حاکمیت مستقل و مطلق در صحنه جهانی به وجود آمدند.[1] ژان بدن فرانسوی که قابل توجه ترین فیلسوف قرن شانزدهم بود، در این زمان واژه حاکمیت را وارد علوم سیاسی کرد؛ از منظر وی حاکمیت دولت مطلق است، او نظم سیاسی را مبتنی بر حاکمیت مقتدر و مطلق می دانست.[2] در واقع وی در اندیشه آن بود که مثلث دولت، حاکمیتِ مسلط و شاه را به صورت یک قاعده حقوقی- سیاسی درآورده و به کرسی بنشاند[3]؛ براین اساس با تأثیر از نظریات فلاسفه، در قرن شانزدهم حاکمیت مفهوم جدید و خطرناک «قدرت نامحدود » را پیدا نمود.[4]

……………….

مبحث دوم – دوره موضوعیت انحصاری دولت ها همراه با تحول تدریجی مفهوم شخصیت حقوقی

اوپنهایم[5] حقوقدان مشهور آلمانی که در قرن نوزدهم میلادی می زیست؛ مفهوم اشخاص بین­المللی را مشتق شده از مفهوم حقوق ملل می داند و تأکید می نماید که، از آنجا که این قانون قسمتی از قواعدی است که دولت های متمدن آنها را در میان خودشان قواعدی الزام آور می دانند، هر دولتی که عضوی از دولت های متمدن و عضوی از خانواده ملل است، یک شخص بین المللی است.[6] وی معتقد است افراد نمی توانند……………

………………

به بردگی گرفتن که امروزه یکی از جرایم بین المللی است و صراحتاً با «حق فرد به شناسایی شخصیت حقوقی وی نزد قانون» مغایر است، در این سال ها مراحل ممنوعیتش آغاز شد تا در نهایت همه اشکال برده داری در قواعد عرفی و معاهده ای حقوق بین الملل، ممنوع گردید. روند شکل گیری این ممنوعیت، از اوایل قرن نوزدهم آغاز شد و تا اواسط قرن بیستم تکمیل گردید، از جمله اولین تحرکات بین المللی در زمینه الغای بردگی در معاهده گنت میان انگلیس و آمریکا سال1814[7] نمود پیداکرد. این معاهده در جهت نیل به صلح در………..

……………….

مبحث سوم : دوره شکل گیری و توسعه مفهوم شخصیت حقوقی افراد

پایان جنگ جهانی دوم در سال 1945 نقطه عطفی برای تغییر و تحول در وضعیت افراد در حقوق بین­الملل بود. تمایل جهانی برای جلوگیری از تکرار مجدد جرایم علیه بشریت که در طول دو جنگ جهانی صورت گرفته بود، همچنین وحشت از تکرار چنین جنایات شنیعی، جامعه جهانی را به توسعه استداندارد های جدیدی برای حمایت از حقوق بشر سوق داد.[8] براین اساس از اوایل قرن بیستم همانطور که بیان شد، اندیشمندان و فلاسفه حقوقی به نظریه پردازی در خصوص حقوق افراد و شناسایی این حقوق پرداختند. در این خصوص پروفسور ورما بیان می کند: قرن بیستم شاهد احیای حقوق طبیعی به شکلی عمیق و اصلاح شده است که رشد فاحش حقوق بین الملل در زمینه حقوق بشر توسط آن متجلی شده است.[9]

………………..

مبانی نظری شناسایی حق فرد به شخصیت حقوقی در حقوق بین­ الملل، شخصیت حقوقی افراد
فهرست منابع

1-منابع فارسی

الف – کتب

1. ا. شبث ، ویلیام ، مقدمه ای بر دیوان کیفری بین المللی، مترجم:سید باقر میر عباسی و حمید الهوئی نظری، انتشارات جنگل، تهران، 1384.

2. ارسطو، سیاست، ترجمه: حمید عنایت، تهران، شرکت سهامی کتابهای جیبی،1354.

……………..

…………….


[1] – محمد رضا ضیائی بیگدلی، حقوق بین الملل عمومی، تهران ، گنج دانش ،1390، چاپ چهل و یکم ، ص 40 .

[2] – حسین فروغی نیا ، «بین المللی شدن حقوق بشر و دگردیسی در مفهوم حاکمیت دولت ها در عصر جهانی شدن»، فصلنامه مطالعات حقوق بشر اسلامی، شماره 1، سال اول ،زمستان1390، ص166.

[3] – کک دین نگوین ، پاتریک دییه ، آلن پله ، حقوق بین الملل عمومی، جلد اول، ترجمه: حسن حبیبی، تهران، انتشارات اطلاعات، 1382، ص71.

[4] – محمد رضا ضیائی بیگدلی، حقوق بین الملل عمومی ، پیشین ، ص 40 .

[5] -Lassa Francis Lawrence Oppenheim (1858 –1919) .

[6] – Anna-Karin Lindblom, Non-Governmental Organisations in International Law , Cambridge University Press, Cambridge , 2005, p. 55.

[7] – Treaty of Ghent 1814.

[8] – Berta Hernandez-Truyol & Stephen Powell , op.cit, p. 52.

[9] – SK Verma , An Introduction to Public International Law ,New Delhi, Prentice Hall of India, 1998,p. 11.

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بودجه‌بندی عملیاتی

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

 مبانی نظری و پیشینه تحقیق بودجه‌بندی عملیاتی دارای 61 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق بودجه‌بندی عملیاتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق بودجه‌بندی عملیاتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه تحقیق بودجه‌بندی عملیاتی :

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بودجه‌بندی عملیاتی

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

مقدمه

فصل دوم اختصاص به پیشینه تحقیق و جنبه های تئوری تحقیق دارد که بیشتر بر روی بودجه‌بندی عملیاتی تاکید شده است. این فصل شامل سه بخش می باشد. در بخش اول تعریف بودجه‌بندی و انواع روشهای بودجه‌بندی و همچنین مزایا و معایب بودجه‌بندی عملیاتی نیز بیان می‌شود.

بخش دوم مشکلات پیاده سازی بودجه‌بندی عملیاتی که شامل عامل محیطی،عامل فنی _ فرآیندی و عامل انسانی می باشد و بخش سوم نیز تجربه برخی کشورها در بودجه‌ریزی عملیاتی و همچنین مبانی نظری و پیشینه تحقیق بودجه‌بندی عملیاتی
فهرستی از تحقیقات انجام شده در داخل و خارج کشور نیز آورده شده است.

2-2- بودجه بندی وانواع روشهای بودجه بندی

2-2-1- تعاریف بودجه:

بودجه از کلمه قدیمی فرانسوی (( بوژت )) که به معنی کیف و یا کیف چرمی کوچک است گرفته شده است که امروزه کاربرد این کلمه بدین معنی متداول نیست (محمدی،1381). از بودجه تعاریف گوناگونی به عمل آمده است که به تعدادی از آنها در ذیل اشاره شده است . بودجه عبارت از برنامه های یک سازمان به صورت ارقام پولی است . در تعریفی دیگر بودجه عبارتست از بیان مالی یا مقدار سیاستی است برای آینده به منظور تحقق هدفهای تعیین شده که از قبل مشخص و تایید شده است و می تواند شامل درآمدها،هزینه هاوسرمایه گذاریها باشد(بریچ ،1975).

بودجه صرفاَ برنامه ای است که در قالب اطلاعات مالی و مقداری ارائه میشود(منزبوری،1384). در تعریفی دیگر بودجه عبارتست از تعبیر مالی و یا مقداری سیاست از پیش طرح ریزی شده موسسه برای یک دوره ی معین که استاندارد یا میزان و مآخذی برای سنجش و اندازه گیری نتایج واقعی حاصله از انجام فعالیتهای موسسه نشان می دهد(سجادی‌نژاد،1381).

بودجه بندی بیان نتایج مورد انتظار یک برنامه ، پروژه یا استراتژی است، این تعریف بین بودجه ریزی سنتی و بودجه ریزی جدید تفاوت قائل می شود زیرا در بودجه ریزی، آینده مطرح است با وجودی که معمولاً بودجه ها می توانند درباره ی یک موضوع یا پروژه ی خاصی باشد ولی برحسب ارقام مالی ارائه می شود. این تعریف بودجه بر حسب واژه های مالی نمی باشد . زیرا سیستمهای بودجه بندی کامل می توانند شامل نیروی انسانی ، زمان و سایر اطلاعات نیز باشد به طور کلی بودجه بیان کننده وظایفی همچون هماهنگی بین فعالیتها ، ارتباط دهنده ی وظایف ، ایجاد کننده ی انگیزه ، کنترل کننده ی فعالیتها و در نهایت روشی برای ارزیابی عملکرد یک سازمان می باشد ( هاگ واسچ ورز ،1987 ) .


1-Bougette

2-Breach

1-Hogh Vosch Worz

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

مبانی نظری اهمیت خانواده و تصمیم گیری های آن، جهانی شدن و تصمیم گیری خانواده

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

 مبانی نظری اهمیت خانواده و تصمیم گیری های آن، جهانی شدن و تصمیم گیری خانواده دارای 73 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری اهمیت خانواده و تصمیم گیری های آن، جهانی شدن و تصمیم گیری خانواده  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری اهمیت خانواده و تصمیم گیری های آن، جهانی شدن و تصمیم گیری خانواده،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری اهمیت خانواده و تصمیم گیری های آن، جهانی شدن و تصمیم گیری خانواده :

مبانی نظری اهمیت خانواده و تصمیم گیری های آن، جهانی شدن و تصمیم گیری خانواده

توضیحات: 59 صفحه فارسی (word) با منابع کامل

تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها مناسب برای پروپوزال و پایان نامه

خلاصه ای از کار:

– اهمیت خانواده و تصمیم گیری ها آن

خانواده به دلیل اهمیت و جایگاه ویژه اش در حیات انسان ها از دیرباز مورد توجه اندیشمندان بوده و با رویکرد های دینی، اخلاقی، فلسفی و حقوقی مورد مطالعه قرار گرفته است.

راجرز معتقد است که “خانواده نظامی نیمه بسته است که نقش ارتباطات داخلی را ایفا می کند و دارای اعضایی است که وضعیت ها و جایگاه های مختلفی در خانواده و اجتماع احراز کرده اند و با توجه به محتوای نقش ها، وضعیت ها، افکار و ارتباطات خویشاوندی، که مورد تأیید جامعه ای است که خانواده جزء لاینفک آن است، ایفای نقش می کند: (به نقل از سیف، 1368: 46).

…………………..

-کارکردهای اجتماعی خانواده

خانواده مهمترین کانون اجتماعی شدن فرد انسانی به حساب می آید و اولین مرکزی است که نقش های سنی،‌جنسی و رفتار و نقش های اجتماعی را برای افراد تعیین و مشخص می نماید از نظر جورج هربرت مید، مراحل مختلف فرایند اجتماعی شدن از طریق کنش متقابل با کسانی که در خانواده با فرد زندگی می کنند، شکل می گیرد. چارلز هورتن کولی نیز معتقد است که: خانواده مهم ترین نهادی است که در ساختن و پرداختن تصویر کودک و در پی ریزی و ویژگی های فردی و اجتماعی او تأثیر اساسی دارد (گلابی، 1375) از نظر بروس کوئن خانواده یکی از نهادهای اجتماعی نخستین است که کوئن خانواده یکی از نهادهای اجتماعی نخستین است که شالوده ی حیات اجتماعی محسوب می گردد و گذشته از وظیفه ی فرزندآوری و پرورش کودک و در نتیجه ی استمرار نسل ها و بقای نوع بشر، وظایف متعدد دیگری از قبیل فعالیت های اقتصادی، آموزش و پرورش و اجتماعی کردن فرد را نیز بر عهده دارد. همچنین خانواده به عنوان عامل واسطی است که قبل از ارتباط مستقیم فرد با گروه ها،‌سازمان ها و مؤسسات اجتماعی،‌نقش مهمی در انتقال هنجارهای اجتماعی و میراث های فرهنگی بر عهده دارد. با توجه به این که خانواده با نظام پایگاهی جامعه در ارتباط است، پایگاه اجتماعی فرد نیز تا حد زیادی متکی بر پایگاه اجتماعی خانواده خواهد بود. (کوئن، 1372، ص 127- 129)

…………………

– سیر تاریخی تصمیم گیری در خانواده های ایرانی

هر چند اطلاع دقیقی از سبک های تصمیم گیری و نحوه اجتماعی شدن فرزندان در خانواده ایرانی دوران قبل از اسلام و اوایل دوره اسلامی وجود ندارد ، اما به صور کلی ادعا می شود که روابط خانوادگی در میان اقشار بالا و مرفه جامعه ، با اقشار پائین جامعه متفاوت بود . اطلاعات کاملی در مورد چگونگی روابط خانوادگی بخصوص در میان اقشار متوسط و پائین تقریبا وجود ندارد . از دوره های میانه ایران نیز تنها می توان از کتب اخلاقی ( قابوس نامه و کیمیای سعادت) نکاتی را در مورد خانواده استخراج کرد . این کتابها حاوی دستورات اخلاقی وظایف زن وشوهر و والدین و فرزندان نسبت به یکدیگر است و در مجموع نمایشگر چگونگی ارتباط آرمانی اعضاء خانواده با یکدیگر می باشد . اطلاع نسبی که از خانواده ایرانی داریم به عصر قاجار برمی گردد .در این دوره روابط والدین با فرزندن بر اساس فاصله و دوری بود . نگرش حاکم در آن زمان ، کودک را موجود ویژه ای نمی دید، از نظر آنها تفاوت کودک با بزرگسال تنها در اندازه متفاوت اندامها و نیروی کمتر کودک خلاصه می شد. بنابراین جست و خیزهای کودکانه و بازیهای آنها، پدیده چندان مطلوبی نبود . حتی نوع لباس کودک نیز شبیه لباس بزرگسالان بود و تفاوتی را نشان نمی داد . رابطه فرزند و والدین بسیار محدود بود و تعداد سالهای زندگی جمعی آنها با هم بسیار کوتاه بود. مفاهیم کودکی و نوجوانی، مفاهیم خاص نبودند، رابطه والدین، فرزند بیش از هر چیز تکیه بر آموزش کودک به معنای ورود به زندگی شغلی داشت ( اعزازی، 1386: 37) .

……………….

– ساختار قدرت و خانواده

در جامعه شناسی مفهوم قدرت بسیار پیچیده است و در تمام واژگان مفاهیم جامعه شناختی هیچ مفهومی به اندازه قدرت، مساله ساز نیست با وجوداین قدرت در جامعه مساله کم اهمیتی نیست – قدرت از دیر باز موضوع فلسفه سیاسی بوده است ولی مانند بسیاری دیگر از مسائل سیاسی، فقط شامل دولت شهر نمی ود و خود جامعه را هم در بر می گیرد. قدرت پیامدهایی دارد که در نگرش عمومی تراز نظریه سیاسی درک شود. بنابراین، در نهایت باید آن را فقط مانند یک مقوله جامعه شناختی بررسی کرد. پایه های اولیه و کانون نهایی قدرت را باید در اجتماع و جامعه جستجو……………….

………………

– انواع سبک های تصمیم گیری در خانواده

نحوه و شیوه های تصمیم گیری در خانواده را می توان در وجوه ترغیب، تحریک، اجبار و فعال کردن تعهد افراد دید (لوکس، 1370: 151). این وجوه را که می توان ضمانت اجرای یک عمل یا تصمیم محسوب کرد، ابزارهایی هستند که در رفتار دیگران تغییر ایجاد می کند. در واقع تصمیم گیری ها در خانواده می تواند هر یک از وجوه فوق الذکر را به خود گیرد. به این معنا که بر اساس ترغیب و مجاب سازی و یا بر مبنای اجبار و زور به مرحله اجرا درآید. بر این اساس است که می توان تصمیم گیری ها در خانواده را به اقتدارگرایانه، دموکراتیک و سهل گیر تقسیم بندی نمود. تصمیم گیری های دموکراتیک به مشارکت و حضور فعال اعضا در فرآیند اخذ تصمیم اشاره دارد و تصمیم گیری های اقتدارگرایانه به حاکمیت و محوریت یک فرد به عنوان رئیس یا ارشد در اخذ تصمیمات با کمترین توضیح دلیل اخذ آنها دلالت می کند. این روابط قدرت (دموکراتیک و اقتدارگرایانه) در تعاملات بین افراد خانواده را روابط دوسویه یا متقارن و یک سویه یا نامتقارن نیز نامیده اند. سبک تصمیم گیری سهل گیر هم تصمیمات آزاد از طرف همه اعضا را حاکم می کند. (تاورمینا، 1978: 433).

…………………..

– مشارکت فرزندان در فرایند تصمیم گیری خانواده

بچه‌ها معمولا از برخورد دیگران و نحوه رفتار بزرگ‌ترها، تصویری از خودشان ایجاد می‌کنند؛ تصویری که مدت‌ها در ذهنشان باقی می‌ماند و باعث می‌شود سال‌های آینده بر اساس آن اقدام کنند. بنابراین اگر دیگران کودک را فردی قدرتمند و توانا ببینند، او هم همین نظر را درباره خودش خواهد داشت. بنابراین شرکت در تصمیم گیری ها می تواند در روند کارهای آینده وی هم تأثیر گذار باشد.

……………………

– درآمد خانواده و تصمیم گیری در خانواده

آنچه به راستی اقتصاد خانواده را منحصر به فرد می کند وجود ارتباطات درونی بین نقش های شغلی و خانوادگی است، یعنی رابطه ای که به طور معمول و در غیر از مباحث اقتصادی خانواده یافت نمی شود. درک این ارتباطات درونی را می توان شاه کلید سالم سازی اقتصاد خانواده دانست. نگرش سیستمی درک روشنی از تاثیر متقابل دو سیستم فرعی خانواده و اقتصاد را بریکدیگر و برمحیط ارائه می دهد. باید باور داشت که اقتصاد خانواده یک فعالیت جدی و رسمی است نه تفنن و سرگرمی. مطالعات زیادی نشان می دهد که تغییرات در سطح درآمدها و محیط اقتصادی به تغییرات در نقش ها در خانواده می انجامد (سیدین و همکاران[1]، 2004: 54 ؛ مک کنوچا و همکاران[2]، 1993: 43؛ ویلسون[3]، 1985: 22).

……………….

– اهمیت تحصیلات والدین در تصمیم گیری خانواده

اندیشه‌ی بشر همواره نعمتی گران قدر بوده است. این وجه افتراق با سایر موجودات سبب شده است، تا انسان در رهگذر تاریخ و در طول زمان به تکامل رهنمون شود. آدمی، از آغاز پا نهادن به این کره ی خاکی با مشاهده ی پدیده‌ها، مفاهیم و تصورات اولیه ای در ذهن خویش یافت، سپس در پی مفاهیم اسباب و علل پیدایش پدیده ها و رویدادها و تحولات، به تفکر و تجربه روی آورد و در هر مرحله گامی پیشتر فرا نهاد.

……………..

– جهانی شدن و تأثیر آن بر ساختار و روابط خانواده

به طور کلی جهانی شدن به معنی متراکم شدن جهان و انباشت آگاهی در دنیاست و در تفکر و عمل ، جهان به مثابه ی یک مکان واحد قلمداد می گردد که در آن جوامع ملی ، بویژه افراد ، مجبورند موجودیت خود را به عنوان بخشی از یک مجموعه بزرگتر بپذیرند. اگر چه این پدیده در حوزه ی اقتصاد مطرح شده، ولی همه ی نظام های اجتماعی، فرهنگی را دستخوش تغییر و تحول کرده است و این نظام ها نیز به نوبه ی خود جهانی شدن در حوزه ی اقتصاد را تقویت نموده اند.

…………………

-ارزش ها و رابطه ی آن ها با خانواده

ارزش ها اصول و اخلاقیاتی اند که در وجود هر شخص جای می گیرند و حتی زمان که کسی توجهی بدان ندارد، راهنمای اعمال و انتخاب های او قرار می گیرند . بنابراین ، ارزش ها در تضمین رفتار سازگار افراد با محیط ، بسیار قدرتمند تر از رویه ها ، قواعد ، قوانین و مقررات اند . ارش ها ، همیشه وجود دارند تاانسان ها بر مبنای آن ها به……………..

– طبقه اقتصادی و اجتماعی خانواده و تصمیم گیری در خانواده

واژه طبقه به معنای رسته‌ای از مردم، دسته یا صنف و مرتبه است و در برابر Classe در زبان فرانسه است که خود از ریشه لاتین Classis گرفته شده است.

مفهوم طبقه در قرن 19 نخستین بار توسط “آدام اسمیت” مطرح شد اما اختلاف نظر بر سر تعریف طبقه اجتماعی وجود دارد. برخی تعاریف به اجمال اینگونه‌اند:

…………………

طبقه اجتماعی و اقتصادی و تصمیم گیری در خانواده

نتایج پژوهش های مختلف در مورد طبقه اجتماعی و اقتصادی خانواده ها بیانگر آن است که، تفاوت های زیادی بین آنها در مورد تصمیم گیری و نحوه آن وجود دارد. از تفاوت های عمده در حوزه خانواده وجود زمان ها، فضاهای……………

– شیوه های تربیتی در عصر جهانی شدن

با توجه به آن چه ذکر شد، مناسب ترین شیوه ی تربیتی خانواده شیوه آزادمنشانه است. اما نظر به شرایط حاکم بر تحولات جهانی،‌و از آن جا که روش تربیتی خانواده سهمی مهم در پرورش احساس مسئولیت در کودکان و نوجوانان و ایجاد ظرفیت لازم برای پذیرش و سازگاری با تحولات جهانی دارد، شیوه ی تربیتی مناسب عصر جهانی شدن ویژگی ها و نیازهای خاص خود را دارد که در این جا به نکاتی چند در زمینه ی روش های تربیتی مطلوب این فرایند و ایجاد مهارت های لازم در کودکان اشاره می شود.

……………………….

– نظریه های جامعه شناختی در مورد سبک های تصمیم گیری خانواده و اجتماعی شدن

با توجه به تنوع و تکثری که در حوزه نظریه های جامعه شناختی سبک های تصمیم گیری خانواده و اجتماعی شدن وجود دارد ، این نظریه ها در قالب سه دیدگاه کارکرد گرایی ، تعامل گرایی نمادی ، ترکیبی نوین ( گیدنز ، فوکو ، هابرماس ، بوردیو ) ارائه می شود .

الف – دیدگاه کارکردگرایی

اجتماعی شدن یکی از موضوع های مورد علاقه دیدگاه کارکرد گرایی در جامعه شناسی می باشد . علاقه جامعه شناسان با رویکرد کارکرد گرایی به اجتماعی شدن از جهت حفظ نظم و نظام اجتماعی می باشد . دور کیم به عنوان یکی از پیشگامان این رویکرد به به موضوع درونی کردن اخلاق اجتماعی از طریق اجتماعی کردن و آموزش بسیار علاقمند بود . وی استدلال می کند که واقعیت های اجتماعی و بویژه قواعد اخلاقی تنها در صورت درونی شدن در وجدان فردی به راهنما و نظارت کننده موثر رفتار بشر تبدیل می شوند ( کوزر ، 1368: 200-196) .

………………….

میشل فوکو

فوکو در کتاب مراقبت و زندان ، نگاه انتقادی به کل روند اجتماعی کردن انسان ها از طرف اجتماع به خصوص نهاد تعلیم و تربیت دارد . از نگاه فوکو اجتماعی کردن ، ابزاری است جهت سلطه بیشتر بر انسانها و در این راستا نظام های اجتماعی از تمامی علوم جهت سلطه بیشتر کمک می گیرد ( به نقل از ریترز ، 557:1374) .

………………

منابع

ابراهیم زاده ، احمد، (1382):«موانع و راه های گسترش بینش علمی در دانش آموزان »، مجله ی پیوند ، شماره ی 293 ، انتشارات انجمن اولیا و مربیان .

احمدی ، سید احمد (1377):« روان شناسی جوانان و نوجوانان »، تهران ، نشر نخستین .

آراسته‌خو، محمد؛ نقد ونگرش بر فرهنگ اصطلاحات اجتماعی، علمی، تهران، چاپخش، چاپ اول 1381، 669 تتا 678.


[1]- Sidin et al.

[2]- Mc Conocha

[3]- Wilson

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

پاورپوینت خانواده درمانی

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت خانواده درمانی دارای 48 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت خانواده درمانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت خانواده درمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت خانواده درمانی :

پاورپوینت خانواده درمانی

پاورپوینت خانواده درمانی شامل 48 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس پاورپوینت خانواده درمانی
فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه

خانواده چیزی بیش از مجموعه افرادی است که با هم در یک فضای فیزیکی و روانشناختی به سر می‌برند. به تعبیری خانواده یک نظام اجتماعی و طبیعی با تمام ویژگی‌های خاص خود است. نظامی که یک دسته قواعد، نقش‌ها، یک ساختار قدرت، اشکال مراوده و ارتباط، روش‌های گفتگو و حل مسأله را که انجام مؤثر وظایف گوناگون را ممکن می‌سازد، ایجاد می‌کند. رابطه ی اعضای این خرده فرهنگ رابطه ای عمیق و چند لایه است.

در فرهنگهای مختلف نظرات درباره ی اینکه یک خانواده چیست و ساختار آن باید چگونه باشد، متفاوت است. از نظر بعضی ها، خانواده خویشاوندان تنی را در بر می گیرد، در حالی که برخی دیگر بر این باورند که خانواده شامل افرادی است که با یکدیگر ارتباط عاطفی و روانی دارند و بعضی دیگر معتقدند که خانواده مجموعه ی افرادی است که در یک منزل یا یک محله زندگی می کنند. در حقیقت خانواده فاقد تعریف مشخصی است و از نظر گروه های فرهنگی مختلف تعاریف متفاوتی دارد. حصول به یک اتفاق نظر درباره ی ساختار متشکله ی یک خانواده، دشوار است.

برخی ها خانواده را به صورت گروهی متشکل از دو یا چند نفر که از طریق تولد، ازدواج و یا فرزند خواندگی با یکدیگر مرتبط شده اند و در یک منزل با هم زندگی می کنند، می دانند. برخی دیگر خانواده را شامل افرادی که هرگز ازدواج نکرده اند یا ازدواج کرده ولی هرگز صاحب فرزندی نشده اند و یا آنهایی که ازدواجشان به طلاق یا فوت انجامیده و بالاخره طیفی از خانواده ها را که اصطلاحاً ( غیر سنتی ) خوانده می شوند در بر می گیرد

خانواده هسته ای ( زن ، شوهر و فرزندان ) به طور سنتی به عنوان تامین کننده اصلی تربیت اجتماعی فرزندان و حامی سنن فرهنگی تلقی می شود، همچنین خانواده هسته ای به عنوان یک گروه اجتماعی است، که جامعه روابط جنسی را تنها در این حریم و چارچوب مجاز می شمارد .

در جوامع امروز درباره آینده خانواده و زندگی خانوادگی عقاید و نظریات متفاوتی ابراز می شود، بسیاری معتقدند که در آینده ای نه چندان دور خانواده به صورتی که هم اکنون وجود دارد، از میان خواهد رفت.

تاریخچه خانواده درمانی

خانواده درمانی واژه ای است که به روش های کار با خانواده های دارای مشکلات زیستی ، روانی و اجتماعی اطلاق می شود.

خانواده درمانی قبل از سال : تاکید بر فرد، منابع اجتماعات و روان تحلیلی است. مهارتهای تربیت فرزند را ارنست گروفس و آلفرد آدلر آموزش می دادند . مشاوره ازدواج توسط آبراهام و هاناه استون، امیلی مود، پوپنو آغاز شد. شورای ملی روابط خانوادگی در سال شروع به کار کرد

– : انجمن مشاوران ازدواج آمریکا (AAMC) در سال تاسیس شد. میلتون اریکسون روشهای درمانی را رواج داد که بعد ها از سوی خانواده درمانی پذیرفته شد. اولین اثر درباره زناشویی درمانی همزمان توسط بلامیتل من در سال منتشر شد. مطالعه ی خانواده های اسکیزوفرنیک توسط تئودور لیذر ولایمن صورت گرفت . جنگ جهانی دوم برای خانواده ها استرس به ارمغان آورد . لایحه بهداشت روانی در سال در کنگره آمریکا به تصویب رسید

و …

پاورپوینت خانواده درمانی
فهرست مطالب

مقدمه

تاریخچه خانواده درمانی

فرآیند خانواده درمانی

رویکرد بنیادی

رویکرد سیستمی : ( خانواده به عنوان یک سیستم )

رویکردهای درمانی سیستمی در مقابل فردی

علیت متقابل یا جبر دو سویه

رویکرد روانپویشی

رویکرد خانواده درمانی استراتژیک

رویکرد غنی سازی ارتباط

رویکرد تجربه نگر / انسان گرا

رویکرد مبتنی بر فرآیند اعتبار یابی انسان ( ستیر )

رویکرد ساخت نگر

پایان

عنوان : خانواده درمانی

فرمت : پاورپوینت

حجم : 1.99 مگابایت

تعداد صفحات : 48

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

پیشینه پژوهش کارائی گیاه پالایی خاکهای آلوده به فلزات سنگین

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

 پیشینه پژوهش کارائی گیاه پالایی خاکهای آلوده به فلزات سنگین دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه پژوهش کارائی گیاه پالایی خاکهای آلوده به فلزات سنگین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه پژوهش کارائی گیاه پالایی خاکهای آلوده به فلزات سنگین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه پژوهش کارائی گیاه پالایی خاکهای آلوده به فلزات سنگین :

متغیرهای پیشینه تحقیق: کارائی گیاه پالایی خاکهای آلوده به فلزات سنگین

توضیحات: 16 پیشینه تحقیق داخلی و 12 پیشینه تحقیق خارجی (word) به همراه منابع آنها

دارای 22 صفحه

پیشینه تحقیقاتی و مطالعات انجام شده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

پیشینه تحقیق::

مطالعات داخلی

عبادتی و همکاران(1384) در پژوهشی که بر روی میزان و نحوه تغییرات فلزات سنگین و اندام های سه گیاه آبزی و رسوبات در تالاب میانکاله انجام دادند بیان داشتند که بیشترین میزان جذب سرب توسط گونه Potamogeton crispus و بیشترین میزان جذب روی و مس توسط Phragmites australis و بیشترین میزان جذب کادمیوم در گیاه Potamogeton crispus مشاهده شده است. همچنین این محققین در مطالعاتشان بیان داشتند که بیشترین تجمع فلزات در ریشه دو گونه Typha angustifolia , Phragmites australis بوده، ولی Potamogeton crispus تجمع عناصر در اندام های مختلف یکسان می باشد.

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

ترجمه مقاله اثر بخشی موسسات مالی: بررسی بین المللی و مسیرها برای تحقیق آینده

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

 ترجمه مقاله اثر بخشی موسسات مالی: بررسی بین المللی و مسیرها برای تحقیق آینده دارای 34 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ترجمه مقاله اثر بخشی موسسات مالی: بررسی بین المللی و مسیرها برای تحقیق آینده  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ترجمه مقاله اثر بخشی موسسات مالی: بررسی بین المللی و مسیرها برای تحقیق آینده،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ترجمه مقاله اثر بخشی موسسات مالی: بررسی بین المللی و مسیرها برای تحقیق آینده :

ترجمه مقاله اثر بخشی موسسات مالی: بررسی بین المللی و مسیرها برای تحقیق آینده

رشته مدیریت و اقتصاد

Efficiency of financial institutions: international survey and directions for future research (1997)

توضیحات: 38 صفحه انگلیسی، 34 صفحه فارسی (word)

چکیده فارسی

این مقاله ، 130 مقاله که از تحلیل اثر بخشی مرزی در موسسات مالی در 21 کشور استفاده کرده اند، را مورد بررسی قرار می دهد. اهداف اولیه خلاصه سازی و بررسی تخمین های تجربی اثر بخشی موسسات مالی و تلاش برای رسیدن به توافق نظر است. ما یافتیم که روشهای اثر بخشی متفاوت لزوما باعث ایجاد نتایج سازگار نمی شوند و روشهایی را پیشنهاد می کنند که این روش ها باید بهبود بخشیده شوند تا یافته های سازگار، دقیق و مفیدی را ایجاد کنند. اهداف ثانویه شامل نشان دادن تاثیرات نتایج اثر بخشی در موسسات مالی در خط مشی دولت، تحقیقات و عملکرد مدیریتی است. در این زمینه نیاز است تا تحقیقات بیشتری طراحی شوند.

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

تحقیق تولید فرآورده های بهداشتی شرکت پاکشو

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

 تحقیق تولید فرآورده های بهداشتی شرکت پاکشو دارای 78 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق تولید فرآورده های بهداشتی شرکت پاکشو  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق تولید فرآورده های بهداشتی شرکت پاکشو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق تولید فرآورده های بهداشتی شرکت پاکشو :

توضیحات:

فایل تحقیق تولید فرآورده های بهداشتی شرکت پاکشو، در قالب فایل word و در حجم 78 صفحه، همراه با توضیحات کامل.

بخشی از متن:

تاریخچه شرکت پاکشو:

شرکت پاکشو از سال 1340 در کارخانه کوچک به مساحت 400 مترمربع و تنها 5 نفر در آن مشغول به کار بودند آغاز بکار کرد و نخستین محصول خود یعنی مایع ظرفشویی گلرنگ را به بازار فرستاد. یک سال بعد مایع سفیدکننده و پس از چهار سال یعنی در سال 1345 مایع شیشه‌شوی گلرنگ را به بازار مواد شوینده و پاک کننده عرضه کرد شرکت پاکشو در سال 1346 یکی از محصولات خود یعنی جرم گیری توالت گلرنگ را وارد بازار کرد و 6 سال بعد یعنی سال 1351 امتیاز تولید چهار فرآورده‌ یاد شده بطور رسمی به شرکت پاکشو واگذار شد و به این ترتیب دوره تازه فعالیتهای تولیدی این شرکت تداوم یافت. در طول سالهای 53 و 54 محصولاتی چون پودر لباسشوئی و ظرفشویی و صابون و مایع دستشوئی به بازار عرضه شد.

پس از انقلاب فرآورده‌هایی در اولویت تولید قرار گرفت که مواد اولیه آن در شرکت وجود داشته باشد. در اجرای این سیاست از سال 68 به بعد تولیدات منحصر به مایع ظرفشوئی، سفید کننده، جرم‌گیر توالت وشیشه‌شوی مورد استقبال فراوان و غیر قابل پیش‌بینی مصرف‌کنندگان قرار گرفت و در نتیجه شرکت ناچار شد تشکیلات خودرا گسترش دهد.

بطوریکه هم اکنون فعالیتهای تولیدی این شرکت با استفاده از خدمات کارکنان این واحد در بخش‌های گوناگون تولید، تحقیقات و توسعه کنترل و کیفیت امور اداری و حتی همچنین نظارت دقیق 40 کارشناس مجرب و ماهر در رده‌های دکترا، مهندسی و کارشناسی ارشد با موفقیت ادامه دارد.

مو و لزوم استفاده از شامپوها:

ابتدا نگاهی گذرا به ساختان مو خواهیم داشت سپس روشهایی که مواد مصرفی در شامپوها و حالت دهنده‌های مو می‌تواند ساختمان مو را تحت تأثیر قرار دهند بررسی می‌شوند.

ساختمان مو بر اساس نژاد، تغذیه و منطقه‌ای که فرد در آن قرار دارد و خصوصیات وراثتی متغیر است. ولی به طور کلی سه منطقه در برش عرضی مو دیده می‌شود.

لایه اول کوتیکول است که خارجی‌ترین لایه مو است. از پروتئین کراتینه شده تشکیل شده است و بصورت فلس‌هایی است که بر روی هم قرار گرفته‌اند. مقاومت موی انسان نسبت به مواد شیمیایی به میزان ضخامت لایه کوتیکول آن بستگی دارد. اگر چنانچه لایه کوتیکول مو آسیب ببیند مو حالت خشکی و خشنی پیدا خواهد کرد.

لایه کورتکس زیر لایه کوتیکول قرار دارد و قسمت اعظم مو را تشکیل می‌دهد. این لایه از سلولهای سوزنی شکل تشکیل شده که در طول محور لیف مو قرار دارند. الاستیسیته و قدرت مو به ساختمان کورتکس بستگی دارد. کورتکس از اسیدهای آمینه مانند تریپتوفان و تیروزین واز اجزاء بسیار کوچک معدنی و از ترکیبات گوگرددار مانند سیستین تشکیل شده است.

کانالی که در مرکز مو قرار دارد مدولا نامیده می شود که معمولاً از کراتین نرم تشکیل شده است. گفته می‌شود که این لایه بر خواص شیمیایی و مکانیکی مو تأثیر چندانی ندارد.

لایه کوتیکول مناسبترین لایه برای ایجاد تغییرات ساده در مو می‌باشد. براقیت و نرمی مو توسط افزودن مواد شیمیایی کراتین دار به کوتیکول مو تأمین می‌شود. تشکیل لایه یا فیلمی بر روی تار مو به صورت ممتد یا غیر ممتد باعث بهبود خواص فیزیکی فلس‌های مو، براقیت و نرمی می‌شود که خود بر خواص نوری مو مؤثر است. برای این منظور می‌توان از یک نرم کننده اسیدی استفاده کرد.

در اثر جذب مواد شیمیایی در لایه کوتیکول، براقیت، شفافیت و سهولت برهم لغزیدن تارهای مو بهبود می‌یابد.

گروههای آمینو آزاد کراتین مو، هر چند منبع الکترون می‌باشند ولی از لحاظ شیمیایی بدون بار هستند. این گروهها می‌توانند از لحاظ پیوند الکترواستاتیکی باترکیباتی که از لحاظ الکترونی ضعیف هستند پیوند یافته و یک کمپلکس قوی ایجاد نمایند. دترجنت‌های کایتونی به عنوان اسید لوئیس و مو به عنوان بازلوئیس عمل می‌کند وعمل جایگرینی مواد در لایه‌ کوتیکول انجام می‌شود.

هنگامی که مو تحت تأثیر مواد شمیایی قرار می‌گیرد کورتکس مو در محل انتهایی مو به صورت بی‌حفاظ باقی می ماند. جایگزین کردن مواد حالت دهنده در این قسمت به علت اندازه بزرگ مولکول محدودیت دارد. بنابراین همانگونه که یک مولکلول وارد این جزء مو می‌شود می‌تواند از آن جز نیز خارج شود مگر آنکه با لایه کورتکس واکنش‌ دهد.

مدولا به علت غیر قابل دسترس بودن کمتر در دسترس عملیات حالت دهندگی قرار می‌گیرد.

ریشه مو مواد چربی را ترشح می‌کند که این مواد محتوی اسیدهای چرب، روغنهای اولیئک چربیها، هیدروکربنها و استرونیدها می‌باشد.

به منظور زدودن چربی، لازم است که ماده‌ای که چربی را به خود جذب می‌کند که به نام مواد دیترجنت نامیده می‌شود به شامپو افزوده می‌شود. این ماده باید موجب خیس شدن مو شود. این عمل از طریق کاهش کشش سطحی آب انجام می‌شود. ثانیاً کشش بین چرک و مو باید تا حدی کاهش یابد که ذرات چرک توسط محلول دیترجنت جانشین گردند.

در انتخاب دیترجنت لازم است به موارد زیر توجه کنیم:

1-اثر دیترجنت بر روی سطح مورد نیاز

3-پایدرای دیترجنت

3-اثربخشی دیترجنت با غلظتهایی که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد.

اگر دیترجنت را به عنوان پایه شامپویی استفاده می‌کنید باید به نکات زیر توجه کنید.

1-سرعت و سهولت انتشار شامپو بر روی مو

2-قدرت کف کنندگی دیتر جنت نظیر کف، سرعت تشگیل کف و پایداری کف درمو

3-سهولت کاربرد شامپو از نظر شستشوی مو

4-رنگ و شفافیت شامپو

5-سهولت شانه زدن موهای مرطوب بعد از استعمال شامپو

6-موها باید بعد از مصرف شامپو براق گردند.

7-سرعت خشک شدن موها.

در شامپوهای جدید الکلهای چربی سولفاته والکل اترهای چربی سولفونه به کار برده می‌شود.

تحقیق تولید فرآورده های بهداشتی شرکت پاکشو
فهرست مطالب:

تاریخچه شرکت پاکشو

مو و لزوم استفاده از شامپوها

شامپو و انواع آن

دترجنت‌ها (سورفکتانت‌ها) و انواع آن

تری اتانول آمین لوریل سولفات

سولفوساکسیناتها

فتی اسید آلکانول آمید

ایمیدازولین‌ها

بتائین‌ها

عوامل حالت دهنده مو

محافظت کننده‌ها

عوامل شفاف کننده

عوامل غلظت دهنده

افزودینهای که به پایداری شامپو کمک می‌کنند

کف

مواد اولیه شامپو و کنترل کیفیت آنها

آب و کنترل کیفیت آن

فرمولاسیون دو نوع شامپو و مایع دستشویی

مراحل ساخت شامپو

کنترل کیفیت محصول

روشهای اصلاح محصول

نرم کننده‌های لباس

سفیدکننده‌ها

مایع ظرفشویی

جرم گیر

شیشه شوی

نرم کننده موی سر

میکروبیولوژی

مقالات

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

سرطان رحم و تشخیص آن

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

 سرطان رحم و تشخیص آن دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد سرطان رحم و تشخیص آن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی سرطان رحم و تشخیص آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن سرطان رحم و تشخیص آن :

سرطان رحم و تشخیص آن

چکیده:

سرطان رحم

سرطان‌ رحم‌ عبارت‌ است‌ از سرطان‌ آندومتر (پوشش‌ داخلی‌ رحم‌). معمولاً زنان‌ یائسه‌ 60-50 ساله‌ را مبتلا می‌سازد.

علایم‌ شایع‌

مراحل‌ ابتدایی‌:

خونریزی‌ یا لکه‌ بینی‌ به‌ ویژه‌ پس‌ از مقاربت‌ جنسی‌. غالباً 12 ماه‌ یا بیش‌ از 12 ماه‌ پس‌ از توقف‌ فعالیت‌ قاعدگی‌ رخ‌ می‌دهد. ممکن‌ است‌ قبل‌ از خونریزی‌ یا لکه‌ بینی‌، ترشح‌ آبکی‌ یا دارای‌ رگه‌های‌ خون‌ از مهبل‌ وجود داشته‌ باشد.

بزرگ‌ شدن‌ رحم‌. گاهی‌ توسط‌ توده‌ای‌ چنان‌ بزرگ‌ است‌ که‌ از خارج‌ لمس‌ می‌شود.

مراحل‌ بعدی‌:

گسترش‌ به‌ سایر اعضا که‌ باعث‌ درد شکمی‌، درد قفسه‌ سینه‌ و کاهش‌ وزن‌ گردد.

علل‌

ناشناخته‌. به‌ نظر می‌رسد باچندین‌ عامل‌ مساعدکننده‌ که‌ در قسمت‌ عوامل‌ افزایش‌ دهنده‌ خطر ذکر شده‌ است‌، مرتبط‌ باشد.

عوامل‌ افزایش‌دهنده‌ خطر

دیابت‌ شیرین‌

چاقی‌

فشارخون‌ بالا

استفاده‌ از استروژن‌ بدون‌ استفاده‌ همزمان‌ از پروژسترون‌

سابقه‌ خانوادگی‌ سرطان‌ پستان‌ یا تخمدان‌ سابقه‌ پولیپ‌های‌ رحم‌، چرخه‌های‌ قاعدگی‌ بدون‌ تخمک‌ گذاری‌ یا سایر علایم‌ عدم‌ تعادل‌ هورمونی‌

تأخیر یائسگی‌

پیشگیری‌

هر 12-6 ماه‌ تحت‌ معاینه‌ لگن‌ قرار بگیرید.

برای‌ هرگونه‌ خونریزی‌ یا لکه‌ بینی‌ پس‌ از یائسگی‌ تحت‌ مراقبت‌ پزشکی‌ قرار بگیرید.

عواقب‌ مورد انتظار

با تشخیص‌ و درمان‌ زودهنگام‌ 90% از بیماران‌ حداقل‌ 5 سال‌ زنده‌ می‌مانند. در بیماران‌ مسن‌تر و وقتی‌ تأخیر یائسگی‌ وجود داشته‌ باشد، پپش‌ آگهی‌ بدتر است‌.

عوارض‌ احتمالی‌

گسترش‌ کشنده‌ سرطان‌ به‌ مثانه‌، مقعد و اعضای‌ دوردست

راه تازه برای تشخیص سرطان رحم

به گزارش جام جم آنلاین: انجام نوعی آزمایش ادرار که تغییرات صورت گرفته در ژنهای خاصی را مورد بررسی قرار می دهد، به تشخیص سرطان دهانه رحم در مراحل اولیه ، کمک می کند.

پاپ اسمیر که تغییرات سلولی دهانه رحم را مشخص می کند نیز روش تایید شده ای برای تشخیص این نوع سرطان در زنان است. اما در برخی کشورها، این روش مورد تایید نیست.

اماحتی در جایی که از آن استفاده می شود، امکان تشخیص

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

مبانی نظری Audiovisual translation، Subtitling

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

 مبانی نظری Audiovisual translation، Subtitling دارای 21 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری Audiovisual translation، Subtitling  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری Audiovisual translation، Subtitling،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری Audiovisual translation، Subtitling :

مبانی نظری Audiovisual translation، Subtitling

توضیحات: 21صفحه فارسی (word) با منابع کامل

تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها مناسب برای پروپوزال و پایان نامه

خلاصه ای از کار:

2.2. Audiovisual translation

Audiovisual translation includes all forms of translation that appears in an audio or visual context. It is a branch of translation studies concerned with the transfer of multimodal and multimedial text into another language or culture (Perez Gonzales, 2008, p.13).

……..

2.2.1. AVT and Translation Studies

According to Gambier (2009), certain concepts in Translation Studies should be revised, extended and rethought when they are applied to AVT. The following are some of these concepts:

……………..

2.3.1. Subtitling

Subtitling is a subdivision of AVT which “ involves displaying written text, usually at the bottom of the screen, giving an account of the actors’ dialog and other linguistic information which form part of the visual image (letters, graffiti, and captions) or of the soundtrack (songs)” (Diaz cintas, 2003, p.195).

……………..

2.3.1.1. Advantages and limitations of subtitling
Empirical evidence (Bartolla, 2006) suggests that subtitles can deliver 43 per cent less text than the spoken dialogue they derive from. Given the constraints arising from the synchronous alignment between spoken sound and written subtitles that the industry requires, subtitlers are expected to prioritize the overall communicative intention of an utterance over the semantics of its individual lexical constituents. Deleting, condensing and adapting the source speech are thus some of the most common subtitling strategies deployed by professionals. Under such tight medium-related constraints, subtitling is claimed to foster cultural and linguistic standardization by ironing non-mainstream identities – and their individual speech styles – out of the translated narrative.

………………

2.3.2. Revoicing

According to Gonzalez (2008), revoicing refers to a range of oral language transfer procedure” (p. 16) including voice-over, narration, audio description, free commentary, simultaneous interpreting and lip-synchronizad dubbing. In practice, revoicing tends to include all these procedures except for lip-synchronized dubbing, which is commonly reffered to as “dubbing”. Although these methods involve some degree of synchronization between soundtrack and the images on the screen, the need for synchronization is more important in the case of dubbing.

…………..

2.3.2.5. Simultaneous interpreting

Simultaneous interpreting is typically carried out in the context of film festivals when time and budget constraints do not allow for a more elaborate form of oral or written language transfer (Gonzalez, 2008).

…………….

2.3.2.6.2. Limitations and advantages of Lip-synchronized dubbing

Dubbing has a number of limitations, most of which are related to the difficult task of synchronization. Chaume (2004) lists three forms of synchronization in dubbing. The most obvious form of synchronization is lip synchronization or the matching of the words to the characters’ lip movements. In extreme close-ups, this needs to be quite rigorous to meet standards of quality, especially when it comes to open vowels and labial consonants. Kinetic synchrony, which matches the voices with the characters’ body movements, and isochrony,

…………..

2.4. Recent developments in AVT research

AVT has benefited from the rapid development of research interest and of institutional commitment, even though the field remains essentially European. However, if we consider the different modes of AVT, this development is rather uneven.

………………

2.5. The genealogy of audiovisual translation
Even during the silent film era, exporting films to foreign markets involved some form of interlingual mediation. The turn of the twentieth century witnessed the incorporation of written language into the conglomerate of film semiotics in the form of intertitles. The use of these texts placed between film frames grew in parallel with the emergence of increasingly complex filmic narratives. Intertitles situated the action in a specific temporal and spatial setting, provided

……………….

2.6. Research done on audiovisual translation

Danan (1991) concluded from his studies that subtitling and dubbing represent two extremes on the translation spectrum because they originate from two opposite types of cultural systems. Subtitling corresponds to a weaker system open to foreign influences. Dubbing results from a dominant nationalistic system in which nationalistic movie rhetoric and language policies are promoted equally. Suppressing or accepting the foreign nature of imported movies is a key factor to understanding how a country perceives itself in relation to others, and how it views the importance of its own culture and language.

………………

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

مبانی نظری استرس شغلی، فشارهای سازمانی

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

 مبانی نظری استرس شغلی، فشارهای سازمانی دارای 45 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری استرس شغلی، فشارهای سازمانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری استرس شغلی، فشارهای سازمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری استرس شغلی، فشارهای سازمانی :

مبانی نظری استرس شغلی، فشارهای سازمانی

توضیحات: 38 صفحه فارسی (word)

با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها مناسب برای پایان نامه

خلاصه ای از کار:

تعاریف استرس شغلی

از آنجایی که در چگونگی تعریف استرس اختلاف نظر وجود دارد و هیچ نظریه کلی در این زمینه در دست نیست، نوشتن در مورد استرس را بسیار دشوار می­سازد. برای مثال، ون دیج خوزن (1980) به بیش از 40 تعریف از مفهوم استرس در ادبیات مربوطه اشاره دارد که همه آنها تا حدودی از یکدیگر متفاوت بودند. یکی از دلایل اصلی این عدم توافقبه شمار زیاد رشته هایی

…………

استرس به عنوان پاسخ

در بسیاری از نظریه ها و تعاریف، استرس به عنوان یک پاسخ فیزیولوژیکییا روان شناختی ارگانیسم به برخی از تهدیدهای بیرونی در نظر گرفته می­شود. نظریه سلیه (1978) بدون شک شناخته شده­ترین مثال از این رویکرد است. طبق نظریه سلیه، استرس یک

……………….

استرس به عنوان محرک

در برخی نظریه ها، استرس را عمدتاَبه عنوانیک محرک، یک فشار یا درخواست بیرونی می­نگرند. به بیان دیگر، استرس رویداد یا شرایطی است

……………..

اهمیت استرس مثبت

انسان­ها به استرس مثبت نیاز دارند زیرا به زندگی معنا می­دهد و بدون آن قادر به تجربه­ی هیجان یا کشش برای انجام کاری نیستند و عدم وجود هیجان باعث رکود زندگی و بی­معنایی آن می­شود.استرس مثبت برانگیزنده­ی افراد برای ادامه دادن تلاش خود در راستای به انجام رساندن کارها و رسیدن به احساس خشنودی است. یک مثال خوب از استرس مثبت تمرین­های

………….

نشانه های استرس شغلی

سه دسته از نشانه هایی که در شرایط فشار روانی شغلی بروز می­کند عبارتند از :

الف)نشانه­های روانی

ب) نشانه­های جسمانی

ج) نشانه­های رفتاری (بیر و نیومن، 1986؛ به نقل از خواجه پور، 1385).

الف)نشانه­های روانی

نشانه های روانی آن دسته از مشکلات عاطفی و شناختی هستند که بر اثر ناراحتی های ناشی از فشار روانی شغلی بروز می کنند. نارضایتی شغلییکی از رایج­ترین پیامدهای استرس شغلی است. افسردگی، اضطراب، احساس ناکامی، انزوا و بیزاری و… (لازاروس و

…………….

منابع فشار روانی شغلی

عموماً استرس می­تواند از محیط (استرس موقعیتی) و یا از ویژگی­ها و خصوصیت­های شخصی فرد (استرس ذهنی) ناشی شود. منابع گوناگون استرس روی هم انباشته شده و به سطح استرس خود افزوده می­شود.

منابع فردی

برخی از خصوصیت های شخصیتی مبتنی بر استرس و الگوهای رفتاری فرد می تواند در تجربه استرس تأثیر داشته باش

……………….

منابع سازمانی

فشارزاهای ناشی از نقش

فشار ناشی از نقش زمانی رخ می­دهد که بین انتظارات و خواسته های فرد و انتظارات و خواسته­های سازمان ناسازگاری وجود داشته باشد (ایوانسویج

…………..

فشارزاهای ناشی از روابط بین فردی

کیفیت روابط کارکنان در محیط کار همواره رابطه مؤثری با استرس شغلی دارد. پژوهشگران در تحقیقات متعددی سه نوع رابطه در محیط کار را که در ارتباط با فشار روانی شغلی است مورد بررسی قرار داده اند. روابط با همکاران، روابط با مراجعان و مشتریان و روابط با سرپرستان و رهبران. در همه این حالات وقتی روابط یک سویه و خصمانه باشد یا اینکه فرد در زمان واحدی مجبور به پاسخگویی به افراد متعددی باشد فرد دچار استرس شغلی خواهد شد (جت، 1984؛ جکسون و مسلش

……………

فشارزاهای ناشی از ساختار و جوّ سازمانی

از آن رو که بیشتر کارها در بافت سازمان انجام می­شود ساختار و جو سازمانی می­تواند بر افراد و عملکردشان تأثیر بسزایی داشته باشد. ساختار سازمانی از لحاظ اینکه افراد شاغل تا چه اندازه استقلال عمل دارند و در تصمیم گیری ها مشارکت داده

………….

تغییرات سازمانی

هنگامیکه در سازمانی تغییرات رخ می­دهد، فشار روانی شغلی در کارکنان آن سازمان به وجود می­آید.این تغییرات می­توانند هنگام راه­اندازییک خط تولید جدید در یک کارخانه یا سرویس جدید در اداره و یا تغییرات ساختاری در ادارات و سازمان­ها به وجود

…………..

پیشرفت شغلی

از جمله عواملی که باعث ایجاد فشار روانی شغلیدر محیط کار خواهد شد، عدم امکان پیشرفت کاری است. معمولاً فردی که شروع به کار می­کند امید دارد که در آن چیزهای تازه یاد گرفته و مهارت­های جدید بیاموزد.همچنین فرد دوست دارد روزی برسد که خود سرپرست و رئیس قسمت خود شده و پله های ترقی را بپیماید. محدود نمودن پیشرفت کاری و اخراج یا منتظر خدمت کردن فرد می­تواند باعث نا­­­­­­­­­امیدی فرد شده ودر

………….

شرایط فیزیکی محیط کار

شرایط فیزیکی در محیط کار یکی دیگر از منابع سازمانی است که به استرس شغلی منجر می­شود. مشاغلی که با درجه حرارت بالا، سر و صدایی

…………

الگوهای فشار روانی شغلی

الگوهای سایبرنتیک

یکی از الگوهایی که همچون الگوی لازاروس و فالکمن (1984) به توصیف جزء به جزء اتفاقات رخ داده در طی فرآیند استرس می پردازد، الگوی سایبرنتیک (ادوارد، 1992) می باشد. ادوارد (1992) رویکردهای پیشین استرس را که به طور تلویحی، اصول

…………

نظریه تناسب شخص ـ محیط

نظریه تناسب شخص ـ محیط، جزء آن دسته از نظریه هایی است که به واکنش هایفشار روانی شغلی می­پردازد. این نظریه فرض می کند که استرس شغلی به دلیل ناهمخوانی میان شخص و محیط، رخ می­دهد. بنابراین نه شخص و نه محیط، موجب تجربه فشار نمی­شود. دو نوع ناهمخوانی، میان فرد و محیط وجود دارد. نوع اول، به تناسب تقاضاهای محیطی و توانایی­ها

……………

الگوی ویتامین

وار(1987) برای نشان دادن روابط میان عوامل فشارزا و سلامت و بهزیستی کارمند، الگوی ویتامین را پیشنهاد داد. الگوی ویتامین، وجود روابط غیرخطی را میان ویژگی­های کاری و پیامدهای فردی آشکار می سازد. وار با ترسیم یک شباهت نسبی به اثرات ویتامین ها بر بدن انسان، فرض می­کند که دو نوع ویژگی کاری وجود دارد. اولاً، برخی از ویژگی های موقعیت

…………

الگوی تقاضای شغلی ـ کنترل شغلی

الگوی تقاضای شغلی ـ کنترل شغلی، میان دو بعد اساسی از عوامل مربوط به محل کار تمایز قائل می­شود که عبارتند از: تقاضای شغلی و اختیار عمل در تصمی

…………….

الگوی عدم تعادل کوشش ـ پاداش

گونه متفاوتی از الگوی شخص-محیط، الگوی عدم تعادل کوشش ـ پاداش، سای­گریست (1996) می­باشد. این الگو، فرض می­کند که فقدان

………..

الگوی ایوانسویچ و ماتسون

ایوانسویچ و ماتسون (1980) الگوی نظری خود را بر اساس یافته های تجربی الگوی تأثیر وقایع زندگی بر فشار روانی توسعه دادند. طبق این الگوی، برآیند فشار روانی درون سازمانی و برون سازمانی و پیشایندها، سرانجام در طولانی مدت منجر به

……………..

نگرش سازمان ملی بهداشت و ایمنی حرفه ای به فشار روانی شغلی

بر اساس تجربه و تحقیق، سازمان ملی بهداشت و ایمنی حرفه ای با این نظر موافق است که شرایط کاری نقش اساسی در ایجاد استرس

…………

منابع

آتش افروز، عسکر (1386). مقایسه سلامت عمومی، استرس شغلی و فرسودگی شغلی معلمان مدارس استثنایی و عادی مقطع ابتدایی استان خوزستان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شهید چمران اهواز.

آزاد مرزآبادی، اسفندیار و غلامی فشارکی، محمد (1389). بررسی رابطه میان مناطق جغرافیایی، تیپ شخصیتی، وضعیت اجتماعی – اقتصادی و عوامل دموگرافیک با استرس شغلی. مجله­ی علوم رفتاری، دوره­ی پنجم، شماره­ی دوم، تابستان 1390، 156-151.

……………..

………………

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید