مقاله تخمین غلظت آلاینده های منتشره از پایانه های مسافری شهری با استفاده از مدل IVE مطالعه موردی پایانه بیهقی(

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

  مقاله تخمین غلظت آلاینده های منتشره از پایانه های مسافری شهری با استفاده از مدل IVE مطالعه موردی پایانه بیهقی( دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تخمین غلظت آلاینده های منتشره از پایانه های مسافری شهری با استفاده از مدل IVE مطالعه موردی پایانه بیهقی(  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تخمین غلظت آلاینده های منتشره از پایانه های مسافری شهری با استفاده از مدل IVE مطالعه موردی پایانه بیهقی(،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تخمین غلظت آلاینده های منتشره از پایانه های مسافری شهری با استفاده از مدل IVE مطالعه موردی پایانه بیهقی( :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: سومین کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت محیط زیست
تعداد صفحات: 7
نویسنده(ها):
مجید شفیع پور مطلق – استادیار دانشکده محیط زیست، دانشگاه تهران،
علیرضا پرداختی – استادیار دانشکده محیط زیست، دانشگاه تهران،
مریم معجری – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده محیط زیست، دانشگاه تهران،
حسن جودی – دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم و فنون مازندران،

چکیده:
پایانههای مسافری در محیطهای شهری در عرصه ارتباط حمل و نقل و کیفیت هوای شهری بسیار موثر میباشند. از این رو در این جهت کمی نمودن سهم پایانه مسافری مورد IVE پژوهش تلاش گردیده است تا با بهره گیری از یک مدل نرم افزاری ریاضی موسوم بهمطالعه در شهر تهران اقدام شود. جهت تخمین انتشار آلایندههای هوا از وسایل نقلیه موتوری با هدف برنامه ریزی موثرترین روشهای کنترل، پیش بینی نتایج IVE مدل و بررسی فرآیند کاهش آلایندهها به مرور زمان طراحی شده است. دادههای ورودی مورد نیاز این مدل از جمله نوع خودروها، تعداد آنها و زمان حضور در پایانه، نوع موتور، کارکرد خودرو، تکنولوژی مورد استفاده جهت کنترل آلایندههای هوا، نوع سوخت و سرعت متوسط میباشد. علاوه بر این اطلاعات جغرافیایی و هواشناسی مورد نیاز است که با استفاده از اطلاعات ثبت شده موجود، پرسش نامهها و آمارگیری جمعغلظت آلایندههای معیار در ساعت اوج حضور مسافرین در پایانه و بیشترین سفرها IVE آوری گردیده است. در نهایت با استفاده از مدلاز ساعت 1 تا 6 بعدازظهر تخمین زده شده است. این غلظتها شامل مجموع زمان استارت زدن، زمان کارکرد درجا با موتور روشن و حرکت در پایانه است که انتشار منواکسید کربن رابر1/14g/kw-hr اکسیدهای نیتروژن برابر ،g/kw-hr5 اکسیدهای گوگرد برابر 0/004g/kw-hr و ذرات معلق برابر0/73g/kw-hrمیباشد. در مقایسه با استانداردهایEPAانتشار منواکسید کربن و اکسیدهای گوگرد مجاز و اکسیدهای نیتروژن 02 برابر و ذرات معلق 36 برابر استاندارد است

برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید